Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu står det stilla här

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur kopplar jag detta:

Motu828mkII
Synth 1
Synth 2
2xmidikabel

För att få MIDI-signal in till Logic från båda syntharna?

Tackar

Midi thru torde väl vara lösningen?

Jag provade:

Synth 1 - Midi out = fick signal
till
Synth 2 - Midi Thru = fick ingen signal
till
Motu

Är det nån inställning eller så man ska fixa för att få det att funka?

synt 1 out till synt 2 in
synt 2 thru till motu

Provat men fick ingen signal ifrån Synth 2.
Vad göra?

Skall du ha signal ut från båda syntarna så är det väl en merge-box som gäller. Du behöver egentligen bara ha signal ut från masterklaveret. Vad det sedan skall styra väljer du i datorn genom att välja ett visst MIDI-spår i Logic. Då skickas en signal från MIDI-klaveret och spelas in på valt spår, sedan går signalen vidare till den synt som är inställd på samma kanal som det spåret du valt. När du sedan spelar upp skickas signaler från de spår du spelat in på till motsvarande syntar.

Så har i alla fall jag kopplat. Den enda synt som behöver skicka signaler till Logic är mitt masterklaver. Skall jag sedan spela in rattvridningar har jag löst det på ett annat sätt, men det är inte intressant i det här skedet.

Koppla synt 1:s (om det är den som du använder som masterklaver) MIDI-out till datorns/MIDI-interfacet´s MIDI-in. Koppla darons/interfacet´s MIDI-out till synt 1:s MIDI-in. Synt 1:s MIDI-thru kopplar du till synt 2:s MIDI-in. Klart.

Då förstår jag.

Vill använda båda syntharnas klav. pga av att en har hammarvägda tang.
Får köpa en sån där mergebox.

Tackar igen/David

Ajaj, tänkte fel. Med thru kommer inte synt 2 att skicka ut nåt, nej.

Eller så skaffar du ett MIDI-interface med flera in och ut.

1
Bevaka tråden