Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic Pro 7 AU till trummor

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-18 16:29

Hej!
Jag spelar in riktiga trummor genom mitt ljudkort Motu 896hd
i Logic pro 7 och undrar om någon vet, eller har tips till pluggar och dyl.
som fungerar bra på trummor, eller tips över lag till att spela in trummor i logic.
Jag vill ha rockiga trummor med bra tryck i, men får inte riktigt till dem inne i logics
pluggar, tacksam för tips!
//MVHm olof

PSP Vintagewarmer och Mixpack är mitt stalltips för tryck och värme. Sen finns ju Waves Renaissance-pluggar som inte är så extremt dyra om man köper dem i paket (Musicians bundle 1 & 2 ligger tex på $200, och MB2 innehåller Renaissance Compressor och Renaissance EQ). Har du råd lovsjunger de flesta TC Powercore och Mackie UAD-1 och gratis finns tex Fishfilletspluggarna.

Eller så kör du DFH eller BFD istället.

se till att komma till en riktig studio och be en trummis lira ett fett komp det är de bästa

(ironi)

  • Oregistrerad
  • 2006-02-28 22:49

Precis som när man spelar in analogt krävs det bar trummor, bra trummis, bra mikrofoner, bra inspelningsrum samt kunsskap om mikrofonplacering för att få ett bra trumljud. Det är inget du kan "fixa" i Logic.

Lyssna på dina favorittruminspelningar och fundera på hur de har gjort. Jag har lärt mig väldligt mycket på så sätt.

F ö är mitt tips att jobba med rumsmickarna. Det är där mycket av "fläsket" ligger så ett välkomprimerat rum kan göra underverk.

Och så ett misstag jag har gjort några gånger, nämligen komprimerat kick och virvel för hårt när jag lyssnat på hög volym. På hög volym kan det låta riktigt snärtigt och smälligt, men så drar man ner volymen och så låter det bara tick, tock. Lycka till.

1
Bevaka tråden