Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

liten bärbar polyfon..

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 21:03

jag är sugen på en liten (gärna leksaks-)synth som har inbyggd högtalare och är polyfon.. det ska vara en bärbar 2-3 oktaver med axelband.. min polare har en goldtronic och den är riktigt härlig, men den är väldigt inte polyfon..

Yamaha hade en liten gitarrformad sak med minitangenter och inbyggd högtalare på 80-talet. Den kanske vore något?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 21:25

låter fint.. du vet inte vad modellen hette?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 21:37

casio cz230s.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-12-20 21:38

Yamaha SHS-10

  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 21:42

shs-10:an var sjukt sexig!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 21:57

verkligen snygg! army of lovers är väl past masters?

är det nån som har sett casio leksaks midikontroller till salu på ett tag?
jag tänker på gitarren i plast med 6 st e-strängar och den där lilla saxen som vince clark har haft med sig på någon turné?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 22:12

jag är ute efter nåt sjukt billigt egentligen.. en leksak, men den måste vara polyfonisk.. minst 4 toner.. helst fem iaf.. funderar på att köpa mig nån grej man blåser i som har klaviatur, ska kolla på det imorgon..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-20 22:52

http://www.vendolin.se/annons.php?139310
Den kanske kan vara något?

SHS-10 och SHS-200 dyker ofta upp på ebay.de, men till rymdfärdspriser. Tror tyskarna använder dom till sina slemglassiga metallic-glänsade 'schlagers' live på scen. Huga!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 23:20

haha.. jao.. det är ju synd att allt ska vara så dyrt.. sen är det ju inte lätt att hitta barnsyntharna på nätet.. och jag tvivlar egnetligen på att det finns en enda barnsynth som är polyfonisk.. fast jag hade en liten grej ett tag som kunde ha nere två toner samtidigt.. haha

Barnsynthar??? både casios och yamahas mini-plutt modeller förekommer flitigt på tyska ebay. sök efter 'yamaha keyboard' och även i beskrivningar, leta då upp alla PSS modeller under '-100' i modell, dom är med minitangenter och ser rätt barnsliga ut. brukar går för några euro bara. Casios gamla små modeller heter SK- och SA- i modellerna, dom är det lite högre priser på. De allra äldsta VL, PT och MT modellerna har börjat stiga rejält i pris.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 23:37

jao jag söker och söker men finner inget som faller mig i smaken.. det ska ju vara nåt med axelband.. det är ju det som är själva grejen..

ajfan... det sa du ju, slå mig DÄR och DÄR så jag läser folks poster ordentzligt, axelbandsprylar är begränsade. Yamaha CS-01 och DX-100 har knoppar för det även Roland SH01, o SH05(?) tror jag. Annars finns borrmaskin och lämpliga plastprylar på ikea säkert
EDIT: å så missade jag POLY...duh.... Då gäller bara dx-100 enl ovan ...

  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 23:55

hehe nu glömde du ännu en detalj.. det ska vara inbyggd högtalare också.. men fan, jag vill ha shs-10.. finns en på tyska ebay som ligger på 25 euro för tillfället, men det är 5 dagar kvar och jag vet inte hur man lägger bud, kan inte tyska och har inget kreditkort..

Kan man inte regga sig utan kreditkort då? Tyskan är inte så viktig, för du kan titta på samma bjudning via ebay.com, då är priserna primärt i $ men ? visas under. Bud lägger man endast inloggad, och då det högsta du är beredd att betala för prylen, då lägger ebay själv ett bud för dig som ligger precis över det högsta budet för tillfället, och du betalar aldrig mer än precis över vad det nästhögsta budet är.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-21 00:16

men hur fasen ska jag betala sen då? äääääh det här är sjukt jobbigt, får nöja mig med en sån där grej man blåser i och spelar på ett klaviatur, ska kolla på det idag..

Man betalar via bankkonto. Du får säljarens IBAN och BIC(SWIFT) nummer, då kan du via din bank överföra pengar direkt till säljarens konto. Denna tjänst kostar 50:- (på HB iaf). Det är inte svårt, banken gör själva överföringen, du bara beställer den.

Kanske kan detta vara något ?
http://www.vendolin.se/annons.php?139310

casio cz101 tycker jag är det mest intressanta alternativet bland sånt

  • Oregistrerad
  • 2004-12-24 01:50

charliecrash, du försöker alltså säga att man inte behöver paypal eller nånting? bara ge numret till handelsbanken (som tur är är det min bank) så fixar de allting?

Japp. Du måste ha både säljarens Namn, IBAN och BIC(SWIFT) nummer. (Långa som f-n) Och då beställer du en utlandsbetalning till det kontot på summan av varans värde och värdet för porto (får du åxå av säljaren). Sen betalas detta inom 2-3 bankdagar och du betalar en avgift på 50 SEK per betalningsuppdrag. Det kan inte göras direkt på internet som privatkund (dock som företag), utan du måste ha tag i en banktjänsteman.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-24 12:14

Öhm, jag tycker det låter som att det är dåligt med SHB...
SE-Banken tar bara 10 kronor för en banköverföring inom
EU, du fyller i allt själv på nätet och pengarna är framme
nästa bankdag om du fixar allt på förmiddagen. Det gäller
även privatkunder.

Okej, men hur är det med andra avgifter inom SE banken då? Kostar internetbank? Kostar telefonbank? Ränta på lönekonton?
Tycker åxå det är konstigt man inte kan betala själv till utländska konton, men banken sa att det kommer införas nästa år, och det är ju inte så ofta jag skickar pengar till främmande personer i EU heller

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-27 15:53
Ursprungligen av charliecrash:

Okej, men hur är det med andra avgifter inom SE banken då? Kostar internetbank? Kostar telefonbank? Ränta på lönekonton?
Tycker åxå det är konstigt man inte kan betala själv till utländska konton, men banken sa att det kommer införas nästa år, och det är ju inte så ofta jag skickar pengar till främmande personer i EU heller

Ah, jag vet faktiskt inte om/vad det kostar för vanliga dödliga, men 10% av sveriges
befolkning är väl studenter nuförtiden och för oss är det gratis.

Jag tror att om man bara vill kunna föra över pengar och hantera sina konton så är det
faktiskt gratis i SEB, tyvärr är ju SEB dåliga på en massa andra saker så därför har jag
liksom många andra flera olika banker till olika saker. Jag har helt gått över till att bara
betala via banköverföring när jag handlar utomlands nu, förra året var det 10-12 gånger
jag köpte saker av privatpersoner och nätbutiker inom EU och Australien, alla affärer
skickar IBAN och BIC om man ber om det.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-25 01:32

ja, men sen är ju problemet att jag måste lägga bud och sånt också, vore sjukt mycket smidigare att bara hitta nån som säljer direkt, ingen auktion alltså..

1
Bevaka tråden