Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbla skärmar i Logic 5

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått tag på ett par skärmar (17" TFT )till och tänkte koppla in den ena så att jag kör med två skärmar (eventuellt tre skärmar om jag får plats ) Hur fasen får jag Logic att fatta att det skall använda två skärmar? Jag kan inte dra ut en ruta till den andra skärmern. Den liksom fastnar inne i Logics ramar. Är det över huvud taget möjligt att få det att lira med dubbla, eventuellt trippla, skärmar i Logic?

• Oregistrerad
  • 2004-12-22 22:18

När jag körde 2 skärmar kunde jag bara flytta på Vsti synthar till andra fönstert.

Jodå, det enklaste sättet är att dra ut logics grundfönster så att det täcker båda skärmarna. Fungerar inte ifall man har maximerat fönstret utan man får ställa in fönstersizen själv.
Jag brukade ha arranget i ena skärmen och enviroment med mixern i den andra skärmen, smidigt som sjutton att jobba så.

^ EXAKT min "setup". fungerar hur smidigt som helst!
kan ändå inte låta bli att tycka att det vore flådigt med en 3e skärm för vsti's och effekter...

Pippin testar...

Nope, det funkade inte. Jag kan inte dra något utanför Logics huvudfönster oavsett om det är maximerat eller inte. Är det inte maximerat kan jag lägga det "mellan" skärmarna, men jag kan inte dra ut något ur huvudfönstret. Det ser otroligt kungligt ut med dubbla TFT-skärmar, men det hade var ännu kungligare om jag hade kunnat använda dem som jag vill.

• Oregistrerad
  • 2004-12-23 00:58

Va mysigt det vore med en till skärm... gick från 1600x1200 CTF till 1280x1024 TFT och skillnaden är nästan för stor :\ Ska lätt investera i en till skärm så småningom... Och så ser det ju så ballt ut också

men alltså, testade du att dra ut huvudfönstret över båda skärmarna? alltså ta tag med markören längs högra kortsidan o dra ut skiten.
funkar inte det måste det nästan vara nåt med dina bildskärmsinställningar. (högerklick på skrivbordet/egenskaper/inställningar. förutsatt att har PC...)

Precis som basshole säger, du ska inte dra några fönster utanför logics huvudfönster, det är just det som är grejen, du ska dra ut huvudfönstret.

He he he, nu fattar jag. Det funkar bra. Nu ångrar jag nästan att farsan fick den andra skärmen.

1
Bevaka tråden