Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Little Sound Dj

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-12-27 15:04
Ursprungligen av enapa:

oskarr: kolla LSDJ-listan för sånna grejjer, där finns bergis massa åsikter från folm som kör på GBA med flashkort. http://launch.groups.yahoo.com/group/lsdj-backup/messages

Kom ihåg att det är GBA SP som equinoxe tipsade om, den vanliga har fel knapp-layout. SP låter tydligen mysko på wavekanalen, alltså där man lirar samplade trummor eller waveinstrument.

Lyckatill!

(enapa har ljsdj som hamnat i skymundan, ska orka lära mig det ordentligt nån gång. )

Jo jag har kikat runt lite där men det är ju så f-bannat många inlägg och inte är det mycket till struktur heller tycker jag...men men, jag får väl ägna några timmar åt det hela så kanske jag får nån bra insikt.

• Oregistrerad
  • 2004-12-27 13:25

Det gäller att hela tiden tänka på att LSDJ är skapad utifrån den gamla orginalet Game Boy och till viss del Game Boy Colour. Samplingarna låter skumt på både PC och GBA-modellerna.
Däremot har jag inte stött på problem med wave kanalen när jag kört på GBA SP.

Har du inte beställt flashkort redan så får jag instämma med enapa om att kolla runt lite på listan för LSDJ.

Oscarrr: Om jag var dig så skulle jag nog hellre satsa på ett; EFA Linker 256mbit. kort istället - jag har både EFA Linker, Ett sånt kort som dom rekommenderade till dig, G6-flash + 2 andra kort jag inte kommer ihåg vad dom heter just nu.

Och kan säga så att det ända kortet som inte någonsin strulat på något sätt alls är just EFA-linkern. Det kortet är riktigt stabilt.

• Oregistrerad
  • 2004-12-27 17:42
Ursprungligen av agoraph0bia:

Oscarrr: Om jag var dig så skulle jag nog hellre satsa på ett; EFA Linker 256mbit. kort istället - jag har både EFA Linker, Ett sånt kort som dom rekommenderade till dig, G6-flash + 2 andra kort jag inte kommer ihåg vad dom heter just nu.

Och kan säga så att det ända kortet som inte någonsin strulat på något sätt alls är just EFA-linkern. Det kortet är riktigt stabilt.

Alltså ett sånt här?
http://shop.01media.com/sv/info.asp?ProductID=12792

har du nån erfarenhet med att köra LSDJ på ett GBA SP och ladda över med det kortet?

Javisst; ett sådant kort - dom har det på tv-game.nu också.

Jag har faktiskt inte testat LSDJ på en GBA SP eftersom ena SP:et är trasigt och sålde mitt andra. Så tyvärr har jag inte testat; men som enapa sa - jag har hört att det ska vara ganska tråkigt att köra LSDJ på en GBA/SP eftersom ljudet blir oehört brusigt - jag skulle nog rekommendera Nanoloop för SP.

• Oregistrerad
  • 2004-12-27 18:57

Javisst; ett sådant kort - dom har det på tv-game.nu också.

Jag har faktiskt inte testat LSDJ på en GBA SP eftersom ena SP:et är trasigt och sålde mitt andra. Så tyvärr har jag inte testat; men som enapa sa - jag har hört att det ska vara ganska tråkigt att köra LSDJ på en GBA/SP eftersom ljudet blir oehört brusigt - jag skulle nog rekommendera Nanoloop för SP.

Vad äre dör nanoloop? har hört talas om det men aldrig riktigt fattat. Är det samma sorts retro blippblopp som LSDJ?

• Oregistrerad
  • 2004-12-27 19:00

Aha, hittade hemsida för nanoloop. Men det verkar ju vara ännu svårare att få tag i!

• Oregistrerad
  • 2004-12-27 19:03

Gaaaaaaaaaaah. Jag som gillar LSDJ:s upplägg och ljud så jäkla mycket. Nä, jag ska fan chansa och fixa det på ett GBA SP ändå...såååå jäkla dåligt kan det väl ändå inte vara?

Isånafall skulle jag köpt LSDJ-cartridge + en gammal Gameboy istället! ett tips är ebay.de/.com

• Oregistrerad
  • 2004-12-27 20:06

Isånafall skulle jag köpt LSDJ-cartridge + en gammal Gameboy istället! ett tips är ebay.de/.com

Jo det vore ju det ultimata! Jag har sökt på tradera, blocket, ebay m.fl. men utan resultat. Verkar riktigt svårt det där

oskarrr:

Du har PM.

• Oregistrerad
  • 2004-12-27 20:05
Ursprungligen av sisältää:

oskarrr:

Du har PM.

tackar! jag har svarat

• Oregistrerad
  • 2004-12-27 19:52

Nanoloop är mer begränsat än LSDJ tycker jag. Men på en GBASP spelar det nog ingen roll eftersom samplingarna blir svåra att använda konstruktivt.

• Oregistrerad
  • 2004-12-28 10:47

Är det förresten inte ganska dumt att köpa en gammal LSDJ-kassett istället för att skaffa flashkort och ladda över den senaste versionen från datorn?
Det har väl hänt jäkligt mycket från det att kassetterna släpptes till version 3.-nånting som finns ute nu?

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-12-28 11:02

Jag funderade i samma banor som du förut, men tydligen kan man flasha lsdj-cartridgearna om man har en flash-bapparat. Vore inte det enklaste att köpa ett originalkort och köra på det, det låter bäst i gammel-gameboyen och inget krångel med krashande flashkort. Det kostar säkert minst lika mycket om du lyckas hitta flash-prylar till GB original eftersom dom är eftertrackade och Nintendo har vart hårda mot tillverkarna av sådana prylar.

Jag betalade 1500 för mitt LSDJ eftersom jag ville ha det och det sällan är till salu, visst är det dyrt men då har man det och kan blippa när man vill. Om det verkligen är nått du vill ha så är det väll allra enklast att köpa det om du tröttnar så kan du få tillbaka en stor del av pengarna om du säljer det.

Om man kollar igenom lsdj-backup.listan så finns det folk som testat i princip alla flash-lösningar som finns, värt att kolla om det flyter på m,ed lsdj.

• Oregistrerad
  • 2004-12-28 13:09

Men om jag får tag i en original-kassett kan jag då uppdatera den till en nyare version?

• Oregistrerad
  • 2004-12-28 14:59

Nej. Den rom som sitter i orginalkassetterna är fast och går inte att ändra på i första taget. (vilket är lite synd...)

• Oregistrerad
  • 2004-12-28 15:50

Okej, ja nu har jag ju i alla fall fått tag i en kassett, vers. 1,3
det blir nog kul att leka med det i ett original-gameboy!

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-12-28 15:54

Kul!

Hoppas du gillar din nya leksak!

• Oregistrerad
  • 2004-12-28 16:35
Ursprungligen av enapa:

Kul!

Hoppas du gillar din nya leksak!

Ja det hoppas jag med! väntar på att säljaren ska skicka den. Sen lär jag väl terrorisera er med ännu fler frågor kring LSDJ. Fast jag har ju i och för sig provat programmet en del.
Hur många låtar kommer jag förresten kunna spara med ett originalgameboy och LSDJ vers. 1,3?

"Hur många låtar kommer jag förresten kunna spara"

En, men den är lång så du kan lägga flera på rad inom samma så att säga.

• Oregistrerad
  • 2004-12-29 10:11
Ursprungligen av sisältää:

"Hur många låtar kommer jag förresten kunna spara"

En, men den är lång så du kan lägga flera på rad inom samma så att säga.

Ja det har jag funderat på. För i "song"-sidan tänkte jag först att det är där alla sångerna finns. Alltså att första raden med fyra-kategorier är en sång. Och att man sedan får gå in på respektive del av de fyra i sången för att bygga upp en låt...

Bevaka tråden