Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brus i U220:n?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-12-26 15:47

God annandag jul alla synthfreaks

Jag har en ganska enkel fråga... Jag har upptäckt till min ångest att min stackars U220 har börjat brusa nåt förskräckligt, eller så har jag bara inte tänkt på det tidigare. Den låter t.o.m. mer än min Juno 106 (icke chorus-läge) och då kan det inte riktigt stämma tycker jag. Har någon här på forumet en U220 som kanske delar min uppfattning, eller har min stackars burk tackat för sig?

Följdfrågan lyder om synthar som åldrar kan börja utveckla brus? Har det med DA-omvandlare och sånt att göra kanske? Kan man reparera?

*deppig*

Jag hade en U-110 dör både själva ljuden var brusiga plus att utgångarna i sig hade ett högt bakgrundsbrus. U-220 är ju något nyare och har 16-bits upplösning på ljuddelen, så själva ljuden borde inte brusa. Utgångarna kanske lider av samma brus som U-110? Och har den reverb eller chorus så är det knappast omöjligt att detta brusar en hel del.

Gamla Rolandprylar brusar högre än Fyrisån. Min R8 brusar som f-n. Värdelöst är det!

  • Avstängd
  • Malmö
  • 2004-12-27 18:18

Jag hade en U220 och en EMU Proteus tidigare - och det blev en enorm lättnad när jag bytte till att köra med SampleTank XL i stället. Mycket bättre ljud, fler ljud att välja bland och mycket lägre brus...

1
Bevaka tråden