Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft lanserar Office v.X

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt MacNN så rapporteras det att Microsoft nu dragit igång en reklamkampanj värd i runda slängar 60 miljoner svenska kronor...

Det ni..

Har vi sett en enda krona spenderats på reklam för OS X (som ju nu i och med 10.1 väl är vad det borde varit redan i mars).. Men ingen reklam för det?

Går Apple dåligt eller har Jobs något i bakfickan...

Fundersam är jag..[/LIST]

Svenska priser finns upplagda på:

www.macoteket.se

[ 08-10-2001: Meddelandet ändrat av: mannen ]

Tror Apple insåg att det inte var någon större idé att sparka igång en stor kampanj när så pass många visade sitt missnöje med 10.0.x. Helst också när de stora programmen från Adobe, Macromedia och Microsoft uteblev.

Vi kan nog räkna med någon form av marknadsföring framemot jul, tror jag.

Känns det inte lite väl avlägset med jul samt att microsoft ju kommer att slå på stora trumman i och med lanseringen av XP.. (visst har en del redan den men den går ju inte att köpa i butikerna förrens nu va)..

O ska dom blåsa 10 mdr svenska kronor på lanseringen av XP känns det som att Apple inte har något o sätta emot vad gäller resurser. Utan borde ha kört sin X (10.1) lansering när just 10.1 lanserades.

O köra samtidigt mot XP blir nog lite tungt.

Samt att dom ju skulle fått draghjälp av MBU som ju som sagt ska sätta sprätt på lite pengar dom med. (märkligt om det görs reklam för Office v.X innan Apple ens själva börjat göra reklam för OS X)..

Kanske kanske kanske det kan bli någon gemensam lansering.. men vi får väl se.

/mannen.. har ni även uppgraderingar/priser för utbildningssidan?

[ 08-10-2001: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

Apple och Microsoft lär nog marknadsföra Office och Mac OS X samtidigt. Office X släpps om drygt en månad, säkert något Adobe program också.

Det är då, gissar jag, Apple börjar slå på den halvstora (Microsoft har snott åt sig den stora) trumman...

/mannen.. har ni även uppgraderingar/priser för utbildningssidan?

Många uppgraderingar kommer att erbjudas direkt från MS enligt de uppgifter jag har. Vet inte säkert hur det är för EDU licenser (som alltid är speciella) men så här är det för vanliga kunder:
"Microsoft is planning to announce an upgrade offer for current Office 2001 for the Macintosh users. The general message is: Any licensed end user who has purchased Office 2001 for the Macintosh at any point can receive the Office 10 for Mac OS X upgrade for a limited time. Please note that Microsoft will handle the fulfillment of this upgrade offer directly to the end customers. More information about this offer will be published shortly."

Det enda jag hittat beträffande licenser är tyvärr följande:
"Volume Licensing - No upgrades available"

Mitt råd är att konsultera din leverantör och om inte det går bra - prata med MS.

[ 09-10-2001: Meddelandet ändrat av: mannen ]

1
Bevaka tråden