Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS i Emu?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-04-09 19:38

PS... med 4.7 så kan du koppla ur HD diskstationen och den bootar ändå enlig EMUS ON ACID forum... då kan du ju ha det bästa ur två världar CF via scsi i fronten och en stor FAT disk!!

Det var min dröm... om nån vill skänka mig en ultra eller esynth rack!!!

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-21 00:38

fan jag blir helt rödögd\får rinnande tårar av att läsa
" sagan om: Ulltranan och den gyllende strutsen"

snart skiter jag i dess bo och hämta upp det hela på laserDasspapper -- i utskrift! för att lära mig allt om häckning, kläckning och till flykt och övriga beteenden

Senast redigerat 2008-11-21 00:52

Jag har haft en e64 med 4.62 installerad.
Man måste ha uppgraderat sitt flash minne dock. CPU Flash Memory 2 MB.
Svårt och dyrt at få tag i.

jag har nog något liggandes tror jag

Alltid bra att veta om man/ någon får tag i en 64a med cpu flash på 1mb. Man får nästan ett ultra os då. - beatmungin och fx. grym sampler och superbillig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-22 01:22

Varför bry sig om att köpa en e64 när man kan få en e4 eller e6400 för nästan samma pris. Bara jobbigt att leta minnen. köpte en esynth, men tycker ROMarna i den suger, bättre att sampla själv.

Om man är finsmakare så skulle man kunna säga att det är lite råare ljud i e64 och att det är det man vill åt. En lite mörkare ton s a s. Personligen så upplevde jag att det var lite sämre upplösning i ljudet (=råare) på e64 jmf med ultran. Har inte jmf e64 med e6400 dock men "vissa" säger att det finns en skillnad även där.

Vidare tror jag man måste uppgradera cpu flashen även på e6400. Så om den inte är uppgraderad kan det vara bättre att köpa en uppgraderad e64 jmf med en ouppgraderad e6400 om man kan tänka sig avstå från de extra 64mb ram e6400 ger. Dvs 64mb p e64 jmf med 128 för e6400.

/Per

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-24 02:31

Tror skillnaden mellan dom är minimal, knappast så stor skillnad att man kan tala om ett rått ljud. Vill man ha det skall man nog sikta in sig på en EII,III, sp1200 el S-950. Sen har du ju alltid bit konvert mm så ljudet kan bli rätt rått ändå. Personligen tycker jag Rolandburkarna är riktigt råa.

Bevaka tråden