Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nord Lead 2 Fab-återställning

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Antar att detta är en lätt fråga för den personen som är mer insatt i det hela, inte jag dvs..

Någon som vet hur man fabriks återställer en Nord Lead 2 på ett enkelt sätt? Har kollat i manualen men ej funnit något smidigt sätt. Tack på förhand...

//Mau

Finns det ett osmidigt sätt i manualen då?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-01-06 01:33

Har för mig att Clavia har alla presets på sin hemsida så man kan ladda ner å sysexa över.

jo det finns ett osmidigt sätt, men det sätter verkar man ska extrahera ljuden från perf mode, en i taget, det finner jag tråkigt

Och jag vet att det finns på clavias sida, men har ingen midi just för tillfället så vill gärna veta ifall det finns något smidigt sätt. ¨

  • Oregistrerad
  • 2005-01-09 00:13

Har du själv sökt? Har själv nämligen försökt men ej funnit något, och för det andra så tycker jag det är väldigt oschysst att ens skriva den dära länken, har lust att säga åt dig att växa upp och hjälpa mig med mitt problem. Kan du inte så ska du inte svara, vände mig inte till otrevliga lymmlingar.
:hmmm:

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-01-09 00:29

Antagligen finns det inget annat sätt än kopiera alt. sysexa över via MIDI. Annars hade nog inte Clavia gjort så (sparat i performance that is).

Ja, jag antar det... dumt men antagligen så är det enda utvägen för mig! Men skulle någon veta en enkel 3 knappars boot synth = total rensning så vore jag glad! Tack :kaaaka!:

1
Bevaka tråden