Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem säljer MAM?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

MAMs (Music And More) prylar ska det tydligen vara Fitzpatrick som importerar till Sverige men vilka butiker säljer dem? Beställer man direkt från Fitzpatrick kanske? Jag har inte hittat någon information på deras site om det, dock.

Min erfarenhet är att ingen agentur varar i mer än ett par veckor innan dom tröttnar. Jam har väl sålt en del MAM-prylar tidigare, men mtp kommentarena jag hört från personal så vet jag inte om det är så längre.

Jag tror inte nån av dom tyska online-butikerna för dom längre iaf.

Mitt råd är: Beställ aldrig, köp bara om du kan se prylen i verkliga livet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-10 22:05

Jag tror Terratec sätter sin Producer-logga på apparaterna numera, och att sortimentet har genomgått en smärre formatering & partitionering. Så att säga. Kolla in www.terratec.de - och jag vet att www.musicstore.com har några av prylarna.

Edit & tillägg: Jepp, så var det; Terratec Producer SINE heter de gamla MAM-burkarna. http://produceren.terratec.net/index.php?pgid=2

När jag var liten hade förresten farsan roll-on som hette MUM for MEN! Vad nu detta har med MAM att göra är dock en smärre gåta.

Ursprungligen av PF:

Jag tror Terratec sätter sin Producer-logga på apparaterna numera, och att sortimentet har genomgått en smärre formatering & partitionering. Så att säga. Kolla in www.terratec.de - och jag vet att www.musicstore.com har några av prylarna.

Edit & tillägg: Jepp, så var det; Terratec Producer SINE heter de gamla MAM-burkarna. http://produceren.terratec.net/index.php?pgid=2

trodde det var en ripoff... har väl jobbat för länge med de rackarna Känner dock killen som gjort grafiken till grejerna

Tack för hjälpen.

jag har haft en mum for men också

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-10 22:23

"DEO, pa DEEEO!"

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-01-10 22:27

Då kan vi konstatera att Bionik luktar som PF:s farsa.

Hmmm, några år i min ungdom är som bortblåsta förutom just doften av mum for men. PF: var din farsa full, hade hockeyfrilla och headbangade till elektroniska beats?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-10 22:51

Nej det var nog jag, det! Men hockeyfrilla? Never, ever, ever!

För att stilla återföra oss till tråden; hur många här har testat MB33II eller de andra MAM/MUM/SINE/tjosan-burkarna? Kul grejer? Bra?

Ursprungligen av PF:

hur många här har testat MB33II eller de andra MAM/MUM/SINE/tjosan-burkarna? Kul grejer? Bra?

Jag har inte testat men blev lite sugen på den här. Jag har lyssnat på hemsidan och den låter schysst. Har inga pengar nu dock och misstänker dessutom att ett ett nytt exemplar inte är så mycket dyrare.. om man nu bara kan hitta någon som säljer dem.

då stryker jag dig på listan över möjliga söner då.

Citat:

För att stilla återföra oss till tråden; hur många här har testat MB33II eller de andra MAM/MUM/SINE/tjosan-burkarna? Kul grejer? Bra?

Orginal MB33 har jag haft. Den vart rätt trist. Köpte nämligen en Syntecno TeeBee samtidigt, och MAM hade inte mycket att sätta emot där...

Men prisvärda är dom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 09:16

sisältää, läste någonstans att midi-implementationen ska suga på dom där trummisarna. Missa noter hit och dit. Jag har bara stått och fingrat på en på Estrad, så jag har aldrig provat att sequenca den hårt.. har för mig att det var på sonicstate jag läste om det. Var sugen som fan på en, det går att göra grymma "electrosnapps"..

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-11 10:50
Citat:

För att stilla återföra oss till tråden; hur många här har testat MB33II eller de andra MAM/MUM/SINE/tjosan-burkarna? Kul grejer? Bra?

Jag har vocodern (VF11) och den tycker jag är väldigt användbar. I samkörning med datorn (så at man kan EQ:a och komprimera signalerna) tycker jag den låter roligare än de mjuk-vocodrarna jag provat på. Billigaste analoga vocodern?

Har även första generationen MB33 och den är väl inget speciellt i sammanhanget idag men den är riktigt tajt över midi (man kan simulera bastrummor genom att använda glide-funktionen, med mera) och genom att köra den genom en gammal mixer i mic-ingången fick jag i alla fall mitt 303-sug stillad under några år. Steglös ratt mellan sågtand- och fyrkantsvåg ger lite bättre variation i VCO-utbudet. Det går även att köra in externa signaler och hacka upp och filtrera, men det är inte så värst användbart faktiskt.

Har VF-11:an och instämmer i dess användbarhet. waspfilterklonen warp 9, envelopefilter i rack, använder jag ofta och tycker man kan göra mycket skoj med tack vare hög tweakability för sitt låga pris.

  • Medlem
  • 2005-01-11 10:57

Hmm... känner att jag måste koppla in VF-11:an igen!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 17:13

Nämen kolla. Det är ju min ADX-1:a... Den finns kvar. Jag har inte brådis att göra mig av med den. Jag har skaffat mig en MAM Syncussion DRM-1 och den kan i stort sätt samma sak, så båda känns lite overkill. Det är mitt ex på bilderna. Ev byte... Hmm, jag skall nog lägga in en annons här också slog det mig. *sluta tänka högt mode off*

1
Bevaka tråden