Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

profetglapp

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Korg Prophecy har en något glappande vänster ut. Vad brukar det kosta att fixa sådant, är det svårt att ordna själv om man inte har någon som helst erfarenhet av dylikt? Någon som vet om Korg lagrar reservdelar särskilt länge?

  • Medlem
  • 2005-01-10 18:12

Förmodligen enkelt att fixa själv med en lödkolv. Glappkontakt i kabel eller liknande. Om du inte känner för att fixa det själv så ta hit den någon gång så kan vi öppna och kika.

Antar att Korg som alla andra använder sig av standarddelar, om det nu är något som är trasigt så kan du nog hitta det på ELFA eller motsvarande.

Okej, standarddelar. Så bra. Jag vet inte vad som behöver göras egentligen. Felet ter sig så att signalen ut försvinner men om man pressar kabeln lite åt något håll så kommer den igenom igen. Känns som att det borde vara ett vanligt förekommande fel.

"ta hit den någon gång så kan vi öppna och kika."

Tack för erbjudandet, det vore nog bra för jag har aldrig varit i närheten av en lödkolv tidigare.

  • Medlem
  • 2005-01-10 19:18

Glappkontakt, glappkontakt, glappkontakt.... av tredje graaaaaden.

Ah, då hör jag av mig till dig och din lödkolv någon gång framöver så får vi bestämma en passande tid.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-01-10 19:25

banankontakt... glappkontakt... den fixar ni säkert lätt, så jag drar en story istället...
.....jag minns när min första elbas glappade i sladden då fick min storebror hjälpa mig att öppna basen eftersom jag inte vågade (gick i 7:an) felet var att flärparna som trycks emot kontakten ´behövde böjas tillrätta... den funkar än idag.

1
Bevaka tråden