Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Priset på Modular G2

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tror ni att det kommer sjunka? Ska man strunta i att köpa G2'an nu, med tanke på att den finns en risk att priset sjunker?
Saken är den att jag är student, och har rätt knapert med pengarna, så jag vill vara relativt säker på att jag kan få tillbaks någorlunda samma summa i framtiden.

  • Medlem
  • 2005-01-11 18:19

Tänkte du köpa den ny, eller? Tror inte du ska förvänta dig att få tillbaka någon summa ens i närheten av det du får betala för den i så fall...

G2 brukar säljas begagnat för 13-15000, så mer än så ska du inte räkna med att få ut om du säljer den. Däremot tror jag att de kommer att hålla sitt begagnatpris rätt väl, så om du kan hitta en begagnat så är det nog ett vettigt köp. Hårdvara, speciellt om den är digital och inte vintage sjunker ju alltid i pris, så det är alltid en dålig affär om man vill vara säker på att få ut samma pengar när man säljer.

Om det inte måste vara hårdvara så har jag sett ett par annonser för Reaktor på vendolin för hyfsade pengar (2000kr). Skulle tro att det är samma prisras där, men det kanske svider mindre att lägga ut de summorna pengar snarare än runt 19-20.000kr som en ny G2 kostar.

Hade tänkt köpa en begagnad, borde jag nämnt. Tycker att modularen hamnar lite i samma klass som Virus C, som antagligen inte heller kommer sjunka särskilt mycket i begagnat pris.

Virus C lär nog sjunka mer så fort Virus TI är släppt. Så där är det ju. Vill du ha något som behåller värdet så hade jag nog rekommenderat en gammal analogsynth...

http://www.vendolin.se/annons.php?143520 <- G2 med tillbehör för 11papp.. kööp!

Ptja, om det är någon i Stockholm som kan tänka sig köpa den i mellanhand åt mig så är jag extremt intresserad!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-01-11 20:15

Jisses, blir nästan sugen själv...trots att jag har en Engine...

  • Medlem
  • 2005-01-11 21:56

Jag fick min G2 Engine ny från butik för 7650 kr. Det tyckte jag var så pass prisvärt att jag inte ens blev sugen på G2an för 11000.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-11 23:42

For real, Cryo?! G2:an är ju helskön. Engine är bara... ett motorblock!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-01-11 23:55

Säger som PF. Fast folk e olika (säger de...).

  • Medlem
  • 2005-03-05 13:49

Jag har den bara i studion, och hade sedan innan en Behringer BCF2000 med tvåvägs-kommunikation som jag kan mappa controllers till. Så det funkar kanon! Plus att jag inte är så glad för synthar med klaviatur, försöker hålla allting i racken

1
Bevaka tråden