Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

midisport 2x2

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
mitt Midisport 2x2 vill krångla med mig.
Jag vill att det ska funka som det ska bara jag sätter på datorn..
Men för att det ska fungera ordentligt måste jag dra ur USB kabeln och sätta in den igen och installera om drivrutinerna. Det vill jag inte behöva göra varje gång.

Jag kör Windows XP.
När jag installerat drivrutinen så säger datorn "ny maskinvara hittad - Instelllera drivrutin?" så installerar jag den igen så säger datorn samma sak och så hålle jag på så tre - fyra gånger innan den slutar med det.

Hur kan jag lösa detta tror ni?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-12 17:37

Låter som om 1) antingen datorns USB-port är lite märklig eller 2) interfacet är lite märkligt. Bägge i avseendet "någon form av hårdvarufel". För så håller inte Midisport på i vanliga fall. Provat andra USB-portar? Det är också så att man får installera samma enhet på varje port (!) i PC om drivrutinerna inte är i världsklass. Och det är tyvärr vanligen inte M-Audios drivrutiner. Jag talar av egen drivrutin

  • Medlem
  • 2005-01-12 18:18

Det kan inte vara någon "system restore" som är inne och bråkar? Dvs midisport-mojängen installerar saker där XP inte gillar det hela, och återställer det hela omedelbums?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-01-12 18:29

Jag tror att din 2x2 är nära besläcktad med min 4x4, den måste instaleras 2ggr när man har kopplat in den på nytt, jag trodde det var min pc som var felet, den betede sig iofs så på en annan data med. Jag har lät den hållas, jag hittade ingen lösning på det felet, men jag tycker att allt med usb brukar vara högst oförutsägbart och buggigt så jag antog att det var min burk som var keff.

Jag har system restore avstängt.
Tar inte system resore bara backupp-grejjer?
Jo jag tycker också att allt med USB verkar buggigt och keff. men det är smidigt när det funkar.
Tror ni det blir bättre om man köper ett USB kontroller-kort att montera på en PCI-plats? dom verkar inte vara så dyra... så det kanske kan vara värt ett försök i alla fall...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-12 22:34

Jag tycker att USB funkar väldigt stabilt och bra när man väl hittat bra drivare och sådär. Tycker det låter klart onödigt att köpa ett nytt USB-kort för att försöka lösa problemet, då är det snarare bättre att uppdatera datorns programvara & drivare i första hand. De senaste M-Audio-drivarna kanske inte heller är de bästa, du kan ju prova någon annan version.

jag har installerat om det där 20-30 gånger idag och bytt portar hit och dit.. och nu verkar det faktiskt som det funkar.. jag vet inte vad jag gjort.. men jag är glad så länge det varar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-12 23:05

Shit! Men då har du väl då äntligen gett en förståelig förklaring till produktens namn.

Midisport.

Smaka på den.

  • Medlem
  • 2005-01-15 12:56

jag hade nåt sånt skumt med min förut, konstigt nog funkade det sen perfekt och har gjort det hela tiden sen jag formatterade datorn sist :S

ok.
hoppas det funker fint för mig sen dårå.. det har inte varit några problem nu i alla fall

1
Bevaka tråden