Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PPG Wave sampling...?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-14 11:41

Hejsan!

Är det någon som har en PPG Wave som skulle kunna sampla ett klassiskt clean körljud i WAV format, var tredje/fjärde tangent eller nåt? Jag hittade några körljud i WAV på Hollowsun men dessa var rätt dåligt inspelade.

Kan tänka mig att byta WAV samplingar med nått jag har.

MVH
Demokid

  • Medlem
  • 2005-01-14 12:52

Har möjligtvis tillgång till en ppg wave.. men vet inet när jag ska dit nästa gång. Kommer jag ihåg så..

Ett fall för Waveterm.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 16:55

MW1 har väl i princip samma ljudmotor & samma tabeller, eller?!?

  • Medlem
  • 2005-01-14 17:03

Må vara samma grund, men aliasingen i en riktig PPG är en del av det som gör att folk älskar den. Å andra sidan sägs mjukis-PPG:n låta väldigt likt en riktigt, särskilt om man slår på aliasingen då. Så att man får digitalfräs på allt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-14 17:47

Jag tycker PPG's kör ljud är helt fantastiska... kalla men levande på nått sätt. Har aldrig testat en riktig PPG Wave men det skulle vara skoj. Vad får man betala för en sådan idag?

MVH
Demokid

Du får betala fantasktiskt mycket. En PPG ser bra mycket läckrare än den låter i min mening. Ljuden låter bara bra med massor av effekter pålagda, till skillnad från en Moog eller Prophet. Lite saftigt att inhandla en synth för över 10 papp för en enda sorts ljud.

musikbörsen hade problem att sälja en ppg wave 2.0 för ~2500:- för runt ett-tre år sedan har jag för mig.. lite väl billigt.. men ändå

  • Oregistrerad
  • 2005-01-15 17:13
Ursprungligen av Volantiz:

musikbörsen hade problem att sälja en ppg wave 2.0 för ~2500:- för runt ett-tre år sedan har jag för mig.. lite väl billigt.. men ändå

Det är samma exemplar de har kvar fortfarande, bara att de försöker klämma fem eller sex tusen för den nu!
Jag prutade på skoj för tre-fyra år sedan & fick ner den till 1500:- så inget är omöjligt!

Säkert ett importerat och mätarskruvat vrak. Men 2:an brukar vara rätt överkomlig. 2.2 brukar man väl också kunna lösa ut för pengar. 2.3 börjar bli otrevligt dyra. 2500:- för en 2:a låter lite, men skulle tro att de går att få för runt 5000:- Vill minnas att JAM hade en under längre tid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-15 16:09

Men displayen på den hos Jam funkade väl knappt?

1
Bevaka tråden