Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka Mac G4:or låter uthärdligt?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-23 12:32

Hej.

Jag har en gammal Mac G3 (beige) som låter som farfars höfläkt och tänkte snåla upp mig lite till en bättre begagnad G4. När börjar de modellerna låta uthärdligt? Jag har för mig att jag läst att de första G4:orna (stationära alltså) låter fruktansvärt mycket.

Som jämförelse kan jag nämna att jag har en Powerbook G4 Ti (667 Mhz) och när fläkten i den går på mellanläget är det gränsfall för vad jag står ut med. När fläkten går på max är det outhärdligt.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-23 12:38

mini mac

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-23 12:58

Allra sista G4:orna var lite tystare har jag för mig, annars är det en G5:a som gäller då. Eller kanske en iMac G5. Eller en Mac mini.

Jag hade en QS 733MHz i några år. Den datorn var underbar, QS serien har ganska dåligt ryckte på den fronten men jag upplevde min som mycket tyst (särskilt när jag jämförde med min PC så var skillnaden enorm).

Generellt sett var det väl MDD eller vad den hette som lät mest. Mirrored Drive Door eller nåt i den stilen. Finns en del exemplar som har nån fix som tar ner volymen en hel del. Vad jag har hört i alla fall. Är ingen Apple expert, men nästa gång blir det nog en apple ändå. :rolleyes:

Ursprungligen av Elamite:

Generellt sett var det väl MDD eller vad den hette som lät mest. Mirrored Drive Door eller nåt i den stilen.

Det stämmer det!
Smeknamnet på denna modell är Windtunnel
Det vanligaste tricket för att få tyst på den är att köpa det berömda Verax-kitet

Har hört mac mini kallas hårtorken lite här och var, verkar ju lite trist.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-23 21:01

w0t! Det får vi verkligen inte hoppas - att den skulle låta!

  • Medlem
  • 2005-01-28 02:10

Min uppgraderade Digital Audio är tyst. 1Ghz... brummar lite försynt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-28 09:01

Kan inflika att Mac mini i princip är helt ljudlös!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-28 09:20

Hur vet du detta? Har du provat den? *Avundsjuk*

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-28 09:31

Ja, vi förbereder demonstrationsexemplar som ska upp i vår butik nu till helgen. (Jag jobbar på ett Apple Center i Sthlm).

1
Bevaka tråden