Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Monitorer till ny ibook G4?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 23:22

Har just införskaffat en ibook 12" G4 1.2 Ghz och maxat ut minnet.

Nu behöver jag ett par decent monitorer. Det har skrivits mycket om ESI near05 här på forument, passar de kanske bra till min ibook? Sitter i Logic Express 7.

Kan man plugga in near05:orna direkt till ibooken eller behöver man någon förstärkare emellan?

/I

Någon förstärkare behöver du inte eftersom de har en inbyggd förstärkare, däremot behöver du någon form av volymkontroll samt en ordentlig linjeutgång då det inte är optimalt att köra på hörlursutgången. Dessutom har ju iBooken ingen linjeingång så desto större skäl att köpa ett ljudinterface av något slag, det finns en uppsjö usb- och firewirelådor att välja mellan i olika prisklasser.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-27 00:50

Ok, men om jag helst inte vill använda mig av ett extra ljudinterface utan köra på ibookens lineout?

Vilket alternativ är då att föredra? Skulle helst bara vilja plugga in ibooken i monitorerna och köra.

/I

Den har som sagt ingen lineout, utan en phones-out, men visst, det kan la funka, skaffa då en aktiv(dvs med inbyggd förstärkare) monitor som har en volymratt på fronten. Edirol har bl.a. en vill jag minnas.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-27 01:50

whoops. Har inte så bra kolla på termerna, sorry.

Jo edirol kan ju vara ett alternativ. Fast de har lite för mycket att välja bland, jag vill ju ha bra monitorer, som jag kan köra på ett tag. Vill inte behöva köpa nytt inom ett år.

Får klura lite på det där. Förslag på Edirol modeller är välkommna.

Tack för all input eskimo.

1
Bevaka tråden