Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virus TI video

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-27 14:39

http://www.sonicstate.com/news/shownews.cfm?newsid=1960#

Är det bara jag eller börjar det låta lite fjantigt med övermånga superwaves? Det är lixom ingen tävling med vem som kan göra flest vågformer samtidigt.. USB grejjen verkar dock vara riktigt praktisk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-27 14:52

Jag höll på att somna.

  • Medlem
  • 2005-01-27 14:57

Jag tycker att det nya part/patch systemet verkar vara riktigt smart sen så verkade det där med wavetables riktigt intressant också.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-27 15:03

Scooter måste vara överlycklig! Vilka sköna eurodisco dängor han kommer kunna göra med supersaw!

\\Gnutten

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-27 15:18

Den stackarn hade ju förlagt sin vita käpp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-27 15:22

PF: Ja, han SÅG nästan ingenting.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-01-27 15:27
Ursprungligen av Helix:

http://www.sonicstate.com/news/shownews.cfm?newsid=1960#

Är det bara jag eller börjar det låta lite fjantigt med övermånga superwaves?

Nejdå, jag instämmer till fullo...
Integreringen med datorn tror jag däremot är framtiden...såg att Lexicon visst skulle göra något liknande...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-27 17:07

emil vill ha.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-27 17:19

Förgrymmade unge.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-27 18:18

haha:rolleyes:

emil vill fortfarande ha.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-27 18:28

Jodå Den är rätt fin den där Virus|TI. Jag måste erkänna att jag faktiskt aldrig har provat någon av Access' syntar mer än sporadiskt klinkande. Skulle vara kul att se hur mycket av "arbetshästar" de är (vidare kopplingar till Emil i Lönneberga undantaget och beklagar min kassa humor!). Skulle vara kul att veta huruvida Virus KC är "mycket sämre" eller "i princip lika bra".

  • Medlem
  • 2005-01-27 18:58

Till att börja med har KC mindre röster och inga wavetables. Sen har den 'bara' 3 slots i matrix modulatorn om jag inte missminner mig, vet med säkerhet att det var mindre än TI's 6 iaf.

  • Medlem
  • 2005-01-27 19:04

Såg du sonicstate demovideon PF? tänker på det som kommer efter hypersaw demot där han snackar om patchar och så, Virus TI har 16 parter med individuell Reverb och Delay på varje part, KC har bara en global Reverb och Delay, vidare har Virus|TI individuella patcher på de olika parterna så använder du samma patch på 2 olika parter och ändrar i den ena så påverkas inte den andra av det (det är som att du har 16 individuella synthar snarare än parter), detta avsaknas också i KC. Sen har vi polyfonin, KC klarar väl max 32 röster medan Virus|TI ska klara runt 80 röster under 'normala' förhållanden. Det sägs att även om du krämar på med hypersaw och subosc osv så ska ändå polyfonin inte understiga 70 röster - imponerande om det stämmer.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-27 20:18

Jodåvars, men TI är ju så förskräckligt kostsam. Jag gillar begränsningar också...

  • Medlem
  • 2005-01-27 21:36

Lite halvt offtopic: Jo, grejen med mig själv är att även om jag blir lockad att köpa hårdvara så kommer jag ändå alltid fram till att Reason räcker gott och väl och jag ser begränsningarna där i som en utmaning snarare än en begränsning och nu med version 3 runt hörnet med bl.a. combinatorn så känns det som det mesta kommer bli överflödigt för mig i hårdvaruväg även om jag måste medge att jag kände ganska mycket kramper i min villha tarm när jag först läste om Virus|TI

Jag har igentligen ingen uppfattning om vad andra människor tycker och tänker om Malström men personligen tycker jag att det är en av de bästa syntharna som har gjort, även om viss likhet med Wave/Microwave återfinns så är den helt underbar, allt från helt skogstokiga skrikande leads till de vackraste padsen. Och snart kommer man kunna köra lagrade pads också. Jag väntar med spänning

Man behöver inte missbruka supersaw. Rätt använd så låter den finfint.

1
Bevaka tråden