Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Räcker ibookG4`12tum 800mhz 600mbRam

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fått erbjudande om att köpa en ibook G4 800mhz 600mbRam. Ska bara användas som musik dator!
Jag jobbar helst i Cubase VST 5, så OS X är inte nödvändigt. Jag brukar väl komma upp i ca 24-28 kanaler.
Räcker denna maskin för mitt ändamål?
Pris 6500:-
Är priset OK?

*

Om inte laptop är ett krav ifrån din sida så tycker jag att du ska ta och kika på Mac mini istället (som på sätt och vis känns som en mobil dator med tanke på storleken). Den enklaste 1,25 Ghz-modellen kostar inte mera än 4700 kronor ny. Då ingår iofs inte tangentbord, mus eller skärm, men oftast har man ju redan det. Man bör även köpa extra 512 MB RAM.

Nu är jag inte 100% säker, men jag tror att ibook G4 800 Mhz inte klarar av OS 9 annat än i s.k "classic"-läge vilket innebär att OS 9 emuleras i OS X vilket inte rekommenderas ifall man ska köra musik-applikationer.
Jag tycker att du ska satsa på OSX trots allt då det är mycket stabilare än OS 9.

Dessutom så passade jag på att radera ditt inlägg som du la i "Presentationer" då den var identisk med denna.

1
Bevaka tråden