Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cubase SX och SX2 samtidigt?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-31 17:19

Hej!

Jag har kört Cubase SX1 ett tag och inte brytt mig att uppdatera till SX2 eller 3 då mitt system har funkat bra. Nu funderar jag på att köpa en beggad SX2 eller SX3 men jag har en liten fråga. Går det att ha både SX1 och t.ex. SX2 installerat samtidigt? På så sätt kan jag jobba med mina gamla låtar i SX1 och jobba med nya i SX2.

MVH
Demokid

Men varför vill du jobba med dem i SX1 när de funkar lika bra i SX2/3?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-31 18:03

Jomen jag tänkte lixom att det skulle vara svårt att föra över SX1 projekt till SX2. Tänk om nått ändras med tajming och sånt.

MVH
Demokid

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-31 19:19

Det ska i allmänhet inte vara några problem att köra SX1-projekt i SX2/3, men jag har stött på några småsaker... var nån plugg som inte hade sina inställningar sparade när jag öppnade det i SX2. Men i allmänhet så går det bra. Och ja, du kan ha SX1 och SX2/3 installerade samtidigt, installera dom i olika mappar bara (och låt dom dela på en gemensam VST-mapp).

Har aldrig haft några problem vid uppgradering iaf.

Sen måste jag fråga: Köpa beg SX2 istället för att uppgradera? Vad vinner du på det?

Vad är det egentligen som är de stora skillnaderna mellan SX och SX2?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-01 10:41

En hel del, måste jag nog få säga. SX2 har en bushantering som SX inte har. Rätta mig om jag har fel nu, men i SX2 (det kan vara SX3) så kan du ta godtyckliga ingångar, para ihop dem och skicka dem var du vill.

SX2 har även en trasig 'freeze'-funktion, som dock är fixad i 3.0.1.

Apropå 3.0.1 så har de fixat ett fel till, och det var att om man inporterade ett SX2-projekt så kom den inte ihåg panellayouten till vänster när man bytte mellan två spår. Fiffigt!

Googlade lite och fann följande:
http://www.proaudiostore.co.uk/futrev/543.pdf

1
Bevaka tråden