Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig hitta det enklaste ljudkortet nånsin.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå 99'ers.
Har precis sålt mitt 828mkII och beställt ett Metric Halo 2882 (som ska sköta ljudet i den stationära datorn).
Men jag vill även ha ett 2in/2ut+Midi till den bärbara (externt då givetvis) i och med att mitt Tascam 122 pajade.
Det jag är ute efter är ett så mycket No Bullshit just plug and play-interface som möjligt,det ska vara mikroskopiskt stort men ändå ha 2 micpreampar med fantom.Sen tröttnade jag på att Tascams rattar och pottar var på ovansidan.Jag vill ha dem på framsidan (som en rackbox ni vet).
Har tittat på dessa:
Edirol UA-25
Litet med det jag behöver,har någon provat eller hört nåt om det?

Behringer BCA2000:
Många in,men stort och otympligt.

ESI Quatafire:
Nej,känns för dyrt för det man får.

M-Audio Mobile Pre:
Går fetbort pga att det bara klarar 16-bit.

Swissonic Studio D:
Om det är samma ADDA som mitt Swissonic AD8 så är det ju inget annat än perfekt,förutom att det är 19" rackformat dvs för stort.

Finns det fler varianter?Just det,sitter på Mac.

Tackar/David

  • Oregistrerad
  • 2005-02-03 10:34

M-audio Audiophile firewire eller firewire 410?

Indigo I/O

Tittade på de du nämnde Patbos.
Audiophilen hade inte preamps.
410 ska jag kolla in närmare på.
Indigon har inte USB eller Firewire,bara PCMCIAFBI eller vad det heter. Tyvärr har inte iBooken det.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-03 12:14

Ok, missade de specarna... behringer 2000 kan jag inte rekommendera för övrig, testade.

Ingen jätteupphetsande latency, buggiga drivare (kan ha blivit bättre nu) m.m.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-03 12:15

Kom på två nya som verkar bra:
Presonus Firebox
Edirol FA-66

Nu har jag kommit fram till att jag skiter i Metric Halo för tillfället och satsar allt på Apogee MiniMe eller nåt liknande.Provade att spela in trummorna med Recordermans Technique och resultatet är förvånande bra.Då räcker det med 4 kanaler. :)Sen ska jag börja Field Record:a som fän också.Grymt skoj (nu när man är singel igen,hahaha).
Visserligen kan ju Metrics ULN2 spela in utan väggström,ska kolla den också.
Har inte fått klartecken på om MiniMe:n kan spela in 4 kan. samtidigt dock (alltså de 2 inbyggda presen + Sp/dif).I annat fall får de bli nåt likvärdigt.
Föredrar nog Minimen framför ULN2 pga storleken faktiskt.

Bla bla bla bla bla,nu ska jag knäcka upp en Gambrinus-pilsner till.

1
Bevaka tråden