Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud AN1x

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Passar jag även jag på att slänga upp denna infon:
http://212.214.15.116/~ronny/an1x.html

Kul att höra den igen! Det är när man hör sånt som man verkligen förstår varför många hellre använder gratis mjukvarusyntar till sin musik. .. det slog mig precis att jag generellt sett verkar ha något emot ljudet från blå VA-syntar

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-13 03:06

Svampigt på alla sätt utom ett... ljud i mitten någonstans som lätt OK, där du nästan spelade "Don't Go". Har tyvärr aldrig gillat AN1X. Plastig. Tyckte t om bättre om CS1X. Den var billigare och lät större. Tills man testade multiläget!

Ja, nog fixar en CS1x mer varierande ljud än så här, trots att det är en rompler. Fast jag måste säga att ljuden låter gansla likt fabriksljuden i min CS1x. Rätt bra med andra ord. Många mjukvarusynthar låter betydligt sämre än så här. En rompler med hyggliga filter och modulationsmöjligheter fungerar i de flesta sammanhang.

Det är ju inte direkt de roligaste AN1x ljuden som visas upp kanske.

Så här kan den ju låta:

Allt utom piano och trummor kommer ifrån en AN1x

Ursprungligen av toandfro:

Allt utom piano och trummor kommer ifrån en AN1x

WOW! Kan synthen sjunga. *blinkar frenetiskt*

Snyggt som attan! Länge sedan jag hörde DM-covers så här välgjorda. Är det du som sjunger, toandfro?

Hehe...nej det är bara en länk till en sida som jag hittade på nätet...

http://www.dmtribute.com/index.htm

  • Medlem
  • International user
  • 2005-02-13 14:17

Bra utförda Coverlåtar himla kul och kul att lyssna till en AN1x man blir lite sugen på att köpa deras cd.

Det är bara en kille som gör allting

Jisses han sjunger ju precis som gahan......

Förutom den amerikanska accenten då!

Måste slå ett slag för editorn till AN1x...jag var inte helt nöjd med factory presetsen men med editorn så blir det genst mycket roligare...synthen var helt plötsligt kapabel till helt anorlunda ljud!

Jag har stött på den där ljudfilen i några trådar nu, och som väldigt inkompetent an1x-ägare kan jag bara säga till synthetic: tack för ljudexemplen!! Mer ambitiös synthdemo har jag aldrig lyssnat på av nån hemmaanvändare faktiskt, det brukar ju mest spelas ett par ljud när folk lägger upp exempel. Och för mig är det väldigt bra att få höra vad min synth kan göra, ähum.
Frågan som dyker upp är: har du möjlighet att svara på en del nybörjarfrågor ang an1x? isåfall, är PM bäst?

Jag kan ju rekomendera yahoo´s AN1x-grupp...där hittade jag ljud till synthen som jag inte trodde att den var kapabel till...de inbyggda fabriks ljuden är ju inte så mycket att hänga i granen kanske.

Japp den kan allt!

Ursprungligen av toandfro:

Japp den kan allt!

Allt? Om man lägger ut nån tusenlapp på en sån och trycker på "export billioner skr" så går man med fetingvinsten på den ju. :kaaaka!:

Hmm...det ska jag testa på direkten!

toandfro: det skulle jag minsan gjort iaf.

factory-preset-ljudet "we all die" ar ett exempel

1
Bevaka tråden