Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väggmonterade synthstativ?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-02-09 17:08

Någon som vet någon som säljer väggmonterade synthstativ? Verkar vara det enda alternativet för mej eftersom det redan är trångt.

Jag har letat länge efter samma sak, lösningen blev för oss att köpa skenor från ikea plus några spånskivor, funkar hur bra som helst

Kanske lite ot men har någon bra idé på hur man ska hänga upp en elgitarr på väggen?

det finns gitarrhängare att köpa på Musikbörsen.. eller andra affärer med kanske men jag köpte min på MB. man skruvar fast en klyka i väggen och hänger gitarren i den.

Klockrent, tips tack

Japp
såhär det det ut.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-09 18:04

Ett tips vad gäller gitarrhängare är att man inte ska hänga dem på en ytterväg. Gitarrerna tycker inte om temperaturväxlingarna.

  • Medlem
  • 2005-02-09 20:07

Jag vet att de har vägghängda syntställ på Elmelid musik här i Skåne. Kolla med dem.

Bokhyllan LACK hos Ingvar i Älmhult....

Borde funka... sitter som en smäck på väggen. Grymt överdimensionerad i tjocklek och infästning förvisso, men den bör hålla. Ska finnas i olika längder / justerbar.

  • Medlem
  • 2005-02-09 20:20

Elmelid? Höör/hörby?

SKa kolla in det

Edit : Är det bara jag som inte hittar ställ på deras sida?

  • Medlem
  • 2005-02-09 21:38

Elmelids hemsida är kass, ring dom istället.
Snacka med Andreas.

  • Medlem
  • 2005-02-09 21:42

Oberfunker :
men den är väll bara lite drygt 30 cm djup?! Stårt att ställa en djupare/större synth på den. Sen klarar bara lackhyllan 5kg vilket är lite lite.

Jag köpte oxå skenor på ikea + hyllplan från någon annanstanns, skenorna sitter lodrätt på väggen och borde vara stabilare att sätta tunga saker på än just lackhyllan.... tror jag iallafall.... och det har fördelen att hyllan hamnar någon centimeter från väggen så att man kan hänga ner MIDI/audio-sladdar bakom den. Bra om man har mixern på hyllan ovanför. Man kan även flytta hyllplanen upp och ner utan att man behöver borra nya hål i väggen! mikket praktiskt..

Bauhaus köpte jag hyllorna från.... billiga, svarta, och i olika djup.... två 30cm och en 40cm tror ja... 40cm klarar dom flesta keyboards... ( fötterna på undersidan sitter en bit in på synthen oftast ) och beroende på var du skruvar väggfästegrejen på skivan så kan du få ut hyllan så att den slutar typ 50cm ut från väggen.... om du vill.

  • Medlem
  • 2005-02-09 23:26

Quik-lok har mycket att välja på, tror det är dessa väggstativ musikaffärer brukar använda.

Se under "Display Stands & Accessories" på deras hemsida:
www.quiklok.com

/CHG

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-19 18:58

Jag har precis byggt ett själv!

Köpte grejerna på den lokala järnaffären. Det fanns olika storlekar på hyllplan, men som störst 40 (eller om det var 45) cm djup och längder upp till 210 cm. Ganska skönt om man vill ha det lutande..

  • Medlem
  • 2005-02-20 15:50

snyggt zthee, skär inte kanterna in i handlederna bara?

1
Bevaka tråden