Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på smidigt klaviatur till "on the fly"?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejhopp!

Ozone är jag inte imponerad av - så mycket vet jag - men Edirol verkar smidiga och snygga. Vad finns det mer och vad är egentligen bra? Söker något litet att ta med mig till Tyskland när jag återvänder nu i slutet av våren för att enkelt och lätt kunna göra musik endast med hjälp av laptopen (tar inte med mig någon övrig hårdvara). Behöver inget extra ljudkort - kommer skrota den delen helt då jag är iväg. Vocals spelas in här hemma på min Terratecutrustning. Jag får helt enekelt ge mig till tåls

Klaviaturet kommer förstås införskaffas på MusicStore Köln - min nya stammisbutik

Alla tips emottages tacksamt!

*buuuääähhhh!* Ingen tycker om mig!

Ähum, jag menar... ehhh... ingen som har nåt bra tips? Grymt sugen på ett sånt här... känns som det första jag tänker göra när jag kommer ner till Tyskland igen

Oxygen 8 då?Eller du kanske menade med "on the fly" att det skulle ha ljud in/ut också kom jag på.
Vet inte med Edirolen förutom att de gör mycket prisvärda prylar.

Jag kör på Edirol UA-25 och Oxygen 8 när jag kör portabelt.Funkar finfint.

Låter bra! Nej ljud in behövs egentligen inte... kostar väl bara extra och jag har ju redan en ingång. Önskar mest någon form av MIDI-kontroll för min lilla laptop... "On The fly" var mest menat som på resande fot, eller helt enkelt "inte hemma i studion".

Tack för tipset. Ska kolla upp dessa!

1
Bevaka tråden