Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DIY: x0xb0x - Ny TB303 Klon

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-03-11 16:06

Blir det bra så tar jag gärna en till ful-tb:n min. Moogfilter eller annat skojigt halleluja.

• Medlem
  • 2005-03-12 01:00

WASP!!!

NAIS - jag vill ha massor med wavetabletrumma i mina - haha! TransistorBank 303! öh, grejjen e att jag börjar tröttna och skulle heller ZiffSockla en vild enkelbekasin mot det där knarrRrWouw .. faktiskt... instant acid på den fågeln. fiskmås låter för övrigt nais orgel - testat att dra ett ackord med fiskmås - jag ljuger inte!

edit - näh, men skulle vara nais att köra den sequensern + och dess interna **** med andra ljud ... jag vill testa hur det kan låta, jag har ju iaf *pajjat* mina så jag kan ju köra vad jag vill utan att vara rädd för att dem ska tappa värde, då dem iaf inte går att sälja som Roland TB-303 längre, haha

• Medlem
  • 2005-03-12 12:15

Kallback : Vad är det du säger?!. Vad är det du har gjort med dom igentligen?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-12 12:37

kallback: vad hade du rökt när du skrev det där??? :eek:

makari: Inget förmodligen, han är så där jämt...
Han 303:or är nog inte värda så mycket längre, den ena har sandpapprats ner till runda former och målats illröd, inga vassa kanter eller text kvar och den andra har ingen resonanspot och åtskilliga deciliter öl-avlagringar i...jag vet, det är jag som fått laga dom ett par ggr...

/d

d303 e lite av en jour tekniker - ett initiativ han mer har tagit själv egentligen - och jag vill då inte klaga!

och jo - jag e lite dum i huvet, det får jag leva med

...men hr. Kallback gör den fetaste aciden (så kallat KallBank)och är upptäckaren av den enda kända metoden att kopiera TB-patterns så helt väck är han inte!

Han roade mina polare på förfest/repet vi hade i lördags genom att programmera sina favvispattern på mindre än 10sek per melodi! (knackknackknackknack - klart!)

/d

Bevaka tråden