Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spåret vill ej spela

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eftersom jag är sjuk och hemma från jobbet passar jag på att musicera lite. Jag har suttit i princip hela dagen med en ny låt, men nu vart det stopp. Det blev tvärnit! Jag råkade komma mot någon knapp på datorns tangentbord och då fick Logic av någon oförklarlig anledning för sig att jag vill göra en grej med ett sequencerspår. Logic fick nämligen för sig att jag inte längre ville höra det spåret.

All MIDI-data finns där och jag kan göra precis vad jag vill med det, flytta det, flytta runt toner och sånt. Jag hag göra allt med det utom att höra det spela. Helt plötsligt blev spåret lite ljusare till färgen än det var tidigare, och fan vet om det inte sitter en liten äcklig stjärna på varje "pattern" också. Det liksom ser lite halvhemligt ut nu. Och det vill inte jag. Det är det undre spåret jag menar.

Det är inte mutat med den där lilla blå M-knappen, det har jag kollat. Logic verkar ha fundamental-mutat spåret en gång för alla. Jag kan spela på samma kanal, synten tar emot MIDI-data. Mtt j-vla Logic vill bara inte att just det spåret skall höras mer när jag spelar. Jag har spelat in leadsynten där och jag har inte lust att göra det igen då vissa passager är lite svårspelade. Jag är trött, sjuk och hungrig, men allt jag begär är bara att Logic skall spela mitt j-vla sequencerspår utan att hitta på en massa konster. :hmmm:

Man kan köra mute på boxar också som du ser.. mycket användbart

Det skulle vara ännu mer användbart att muta upp dem...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-16 02:35

Ta fram muteverktyget ur verktygslådan och mute:a det mute:ade genom att klicka på just de parterna / boxarna som Volle säger. Vips återställs ordningen och du kan lyssna igen. Verktyget är en liten kvadrat med ett motormännen-M inuti!

Jag tror du har hittat den hemliga hitfunktionen! Om du väntar lite så kommer spåret att innehålla nästa hit till norska "Idol" Det är så det fungerar med datorer, tryck på en knapp och den fixar musiken åt en.

Den knapp du kom åt var nog "m" vilket är just mute knappen, markera dom sequenser som är mutade och tryck på "m" en gång till.

"C" sätter på och av loopfunktionen när vi ändå håller på lite.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-16 09:52

Jag kan passa på att fråga vilka knappar som styr snabbspolning framåt / bakåt!

Ursprungligen av PF:

Jag kan passa på att fråga vilka knappar som styr snabbspolning framåt / bakåt!

Vet inte, Jag ändrar alltid dom till pil vänster och höger istället.

PF... har jag sagt att jag älskar dig? Tack för hjälpen, det löste sig.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-16 14:13

Jo, jag brukade alltid ändra förut jag med. Körde då det klassiska Cubase / Atari-upplägget, för evigt inbakat i frontloben. 1 på numeriska = Rewind, 2 = FFWD. Ändrar väl dit igen sen då!

Paraflax: Tack birdie birdie baby, flyg inte för nära bara, för jag vill inte ha Papegoj-sjukan eller varrehette!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-02-16 14:54

"Home" och "End"

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-16 15:10

Visst, på PC

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-02-16 15:35

Oj, ere olika? Jag trodde iofs att du var förståndig nog å körde Logic på PC.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-16 15:36

Du menar att jag, legitimerad prylgalning, skulle kunna hålla mig från att köpa en ny Mac till inköpspris när marginalen är så bra som 8% ?

1
Bevaka tråden