Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta ljudkort?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är inte direkt nöjd med det ljudkortet som sitter i min Dell Dimension 8400...ljudet låter skräp och latency´n är hög....därför funderar jag på om det skulle vara bättre att ta mitt gamla Soundblaster Live 5.1 kort istället tills det att jag har köpt ett bättre ljudkort.

Min fråga är då...kan det bli några komplikationer att byta ut korten?

Soundblaster kortet satt ju i en Pentium 2:a och det kanske inte funkar ihop med en Pentium 4 och windows XP?

  • Medlem
  • 2005-02-16 12:51

Är det bara rätt sorts kortplatser i Dell-burken skall det inte vara några problem. Gäller bara att se till att du väljer rätt in/ut-gångar för ljud. Eventuellt så kan du vilja stänga av det inbyggda kortet i BIOS.

eller kör med båda "korten" då det iaf inte gör något att ha *flera ut*

Jag kom inte åt sladdarna som gick in i dell-ljudkortet så jag satte in det andra också...så nu har jag två ljudkort i....frågan är ju bara om det funkar

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-02-16 21:04

Borde inte vara något problem...jag har kört med dubbla kort i tre år...använda iofs mitt SB Live bara som MIDI-interface...

Jo det blir nog så för min del också...dell-kortet hade ingen midi-port så jag får använda soundblaster-kortet till midi och dell kortet till ljudet tills vidare....men det funkar ju iallafall

då jag nu själv kör med ..öh... 3 kort i datorn koppat till mitt "monitor/vardagsrums"-steg e det bara bra.. kör ju kanske inte stadard os men endå. flera ut E bra faktiskt om det funkar... ett hanterar MIDIsnack/synk, ett IN/UT "pro"ljud å ett för webradion .. perfekt

1
Bevaka tråden