Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nöjd & belåten....

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har fått igång en gammal PC med linux (IBM PC300 P3) tyst som en sten med hyvens mkt RAMminne och bra fart i HDna)

8 in / 4 ut lyydKard
jomox xbase09
rekordeligt filter(oakley filtrex)
mpc2000xl
electribe es1(classic)
DigiTech RDS1900 delay, Vestax DDG-1 skräp delay, ZOOM 1202 skärp multi unit
+ gratis mjukvara

Det ska vara enkelt att göra musik - nu kan jag åka !!!
(p.s. tack Anders Sponton för filtrex bygget d.s)

Sweet. Så snart jag köpt en kul polysynt så är jag också fetnöjd.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-16 20:22

hur pass utvecklade är musikmjukvarorna till linux nuförtiden? kan de mäta sig med cubase o logic än?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-02-16 20:40

När det gäller inspelning av ljud och midikontroll så fungerar det väl hyggligt, om än med lite sämre latency om man inte optimerar ganska hårt. Kan dock inte hantera pluggar speciellt bra.

nee, det senare stämmer faktiskt --- linux e bäst om man kör hårvara utanför mest idag...

hm, måste säga att jag fattar inte riktigt vad din hårdvarulista har med inlägget om linuxburken att göra ?

Min snabbare och finare winXP dator dog moderkort/processor-döden.

Hittade /byggde ihop en PCdator av massa skrotdelar (som XP skulle rulla rätt segt på, där av linux, denna e den enda datorn jag f. n. har och kör HD-inspelning och allt annat på)

Linux har inge (vad jag vet) "bra" fristående audioSEQverktyg, var vid en liten modest spec. på maskiner som rullade just då specades upp... Jag var lite glad bara för att allt funkade så bra utan trassel. Det var inte mer än så...

Får man fråga vad för mjukvara du kör?

1
Bevaka tråden