Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Boss VT-1, hur låter den?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-02-20 04:21

Som ni kanske klurat ut så är jag väldigt förtjust i röstmanipulering och formantsyntes, och nu har jag "upptäckt" en pedal som boss/roland släppte år 1996. Voice Transformer 1 helt enkelt...jag har aldrig testat den men undrar om någon här på forumet har. Den verkar väldigt simpel och nästan lite som en one-trick-pony, men jag vet som sagt var inte... Någon som kan upplysa mig? Är den verkligen värd 3000:- (som den har som pris på musikbörsens tokfeta sida)?

Den kostar typ så mycket ny i tyskland.. om den är värd det eller ej har jag tyvärr ingen aning om. Om jag vore ute efter nåt som drar lite i röster så hade jag börjat med att kolla på digitech-burkar istället..

Vill minnas att den låter rätt koolt men man kan inte göra så mycket. Så 3k är den med all sannolikhet inte värd, det är ju en förmögenhet i dagens hårdvaruprisklimat. Som Volle sade så gör/gjorde Digitech ett gäng riktigt schyssta röstbändarmanicker som borde gå att hitta billigt.

Med risk för att verka tjatig så kan du ju annars lätt bygga en egen VT-1 i en MicroModular och dessutom få pengar över.

1
Bevaka tråden