Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Patchnamn till MS2000

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-02-21 13:19

Hej,

Är det någon som har originalpatchnamnen till Korg MS2000 i textformat? I vanliga fall så brukar jag få loss dom genom Sounddiver men MS2000 vägrar utan skickar bara en bråkdel av alla ljuden. Såg på Sounddiver forumet att den är lite kinkig mot Sounddiver.

Hur som helst så skulle jag verkligen uppskatta de namnen så om någon har dom rent och fint digitalt skulle jag bli mycket glad.

Tack,
Dennis

Det finns annars en patch-librarian till just ms2000.. den kanske kan fixa sånt?
Nu hittar jag inte just den tyvärr.. men den här appen verkar riktigt kul också: http://macmusic.org/softs/view.php/lang/EN/id/891/
CherryPicker kanske fungerar till sånt annars?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-02-21 15:33

Ah, Hade inte hört talats om CherryPicker men den verkar ju göra exakt vad jag vill ju. Mums, jag ska testa den när jag kommer hem. Danke schön!

D.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-02-24 12:38

Jag fick tyvärr aldrig CherryPicker att svälja och ta hand om OMS filerna till just MS2000. Annars verkar det vara ett väldigt smidigt program.

Så frågan kvarstår, har någon ljudnamnen till MS2000 som textfil? Annars blir det till att knappa in dom

1
Bevaka tråden