Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svart citat

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte fråga hur man gjorde citat i svart fick en "snilleblixt" och rullade neråt och fick svar.

rolloq

Det där var det absolut i särklassigt det mest skumma inlägget senaste månaderna. Kan du förklara lite närmare? Eller annorlunda i alla fall. Trött?

[ 10 Oktober 2002, 08:59: Meddelandet ändrat av: Daniel Eriksson ]

• Medlem
  • 2002-10-10 11:04
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: rolloq:
Tänkte fråga hur man gjorde citat i svart fick en "snilleblixt" och rullade neråt och fick svar.

rolloq

What?

• Medlem
  • 2002-10-10 11:19

I typografins värld används "black" för fejkad fetstil. Dvs "bold", fast inte ritat som ett nytt typsnitt. Direkt översatt blir det "svart".

Är jag sanningen på spåren?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-10 15:14

Det kanske är ett kodat meddelande från Gud om att det snart kommer att hända grejer. Typ Rock´n Roll.

Varje gång jag läser originalinlägget blir det roligare o roligare. Jag tror iofs jag förstår vad han menar, men det är som om en spåman hade uttalat sig

• Medlem
  • 2002-10-10 17:25

rolloq: Kan du förklara vad du menade?

(min gissning, efter att stfm förklarat lite: Du undrade hur man gjorde ett citat "bold" men medans du skrev frågan så såg du "Snabbknappar för UBB-kod" och du insåg hur man gjorde? Det enda som den gissningen verkligen inte håller på är varför du skulle ha postat meddelandet då?)

Jag menade exakt vad jag skrev jag tänkte fråga om hur man gjorde bold text när man citerar andra och då när jag just skulle skriva frågan så kom "snilleblixten",därför ansåg det värt att påpeka det
på forumet därför att det var så spontant.

rolloq

• Medlem
  • 2002-10-10 19:24

Jepp jag förstår, men vad menar du med "och rullade neråt och fick svar." ?¿?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nixon:

Fönstret var litet och han har scrollhjul på musen, naturligtvis. Men jag har föreställt mig många mycket roligare och besynnerliga tolkningar!

[ 10 Oktober 2002, 20:14: Meddelandet ändrat av: HankPank ]

Jag tog tag i aqua-listen och drog den neråt helt enkelt och när jag gjort det och insåg jag att inte hade nåt att fråga om därav inlägget.

rolloq

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-10 23:27

Wow en diskussion som handlar om...... ingenting!

Wow en diskussion som handlar om...... ingenting!

Earth: Du skulle bli förvånad om du visste hur mycket folk tycker om att prata eller diskutera om ingenting.

rolloq

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-10 23:59

Precis som nu när jag svarar på ditt inlägg som är ett svar på mitt förra inlägg som var en kommentar på att tråden som startades av dig inte innehåller nånting men som skapar en diskussion omkring ämnet dvs att folk tycker om att prata för att prata utan att ha nånting att säga.

Nej jag har ingen aning om vad du pratar om...?

• Medlem
  • 2002-10-11 00:00
Citat:

Jag menade exakt vad jag skrev jag tänkte fråga om hur man gjorde bold text när man citerar andra och då när jag just skulle skriva frågan så kom "snilleblixten",därför ansåg det värt att påpeka det
på forumet därför att det var så spontant.

rolloq

*Jesus*... då var det här verkligen en inte-tråd...

En av Monty pythons storheter var att deras sketcer inte hade någon poäng liksom den här diskussionen.

rolloq

Citat:

Jag menade exakt vad jag skrev

Öh, då får du nog jobba på meningsbyggnad och val av ord för det var verkligen obegripligt. Citat i svart?? All text är ju svart...

Citat:

Earth: Du skulle bli förvånad om du visste hur mycket folk tycker om att prata eller diskutera om ingenting.

rolloq: Du skulle bli förvånad om du visste hur mycket folk blir irriterade när forumet fylls av trådar om ingenting.

• Medlem
  • 2002-10-11 00:14

Lol jag hoppas den här tråden blir lika lång som :"Varför skall man välja PC farmför Mac" tråden...

Citat:

quote:Citat i svart?? All text är ju svart...

Vaddå svart? Det går väl att skriva i färg? Jag har för mig att jag sett röd text på ICA nere på hörnet...

• Oregistrerad
  • 2002-10-11 01:14
1
Bevaka tråden