Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vad tror ni om den här datorn !!!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Intel Pentium 4 540 3,2GHz /800 Prescott CPU 1MB LGA S755 eller S478
P4 intel/Via moderkort support 800MHz bus & Intel Prescott processor, RAID, 2*SATA 1.5Gb/s, 8*USB 2,0
1GB DDR400 PC3200 Kingston
200GB HDD 8MB 7200r, SATA2 1.5Gb/s
GeForce FX5200 128Mb / DVI &TV out
DVD±RW 12x el.16x
Ljudkort 3D 5,1, stereo högtalare 180W
LAN 10/100 Nätverkskort
Standard miditower 350w/450w, tgb, mus m. hjul & musmatta
2st USB2.0 panel
fast man byter ut ljudkortet till ett audio delta eller echo layla och sen en schysst
omp preamp

kom med era kommentarer skulle denna datorn fungera för musikproduktion
såg att dom säljer paketet på http://www.dataprince.se/webshop/shop.asp?group=164&view=2&query_type=&maxhits=&query=&article=2K%2D3200

Den fungerar nog finfint, specarna är inte alls tokiga för musik. Bygger du ut minnet lite kan du utan problem köra någon bra mjukissampler/synth!

Min stationära dator rasade för någon vecka sedan och efter ha läst en hel del på Nuendo forumet så bestämde jag mig för att köra på AMD som stationär som de flesta verkar rekommendera där. Den har nu rullat en vecka här och funkar kalas. Håller på för fullt med musik til min film med tunga samplingar och det är über stabilt (knock on wood) Hur som helst - AMD kanske är värt att kolla upp. Billigare och tydligen svalare nu sägs det (med winchester cpu:n).

Tror minnet räcker långt, en andra hårddisk känns som en högre prioritet om du kör många spår.

Jag har beställt en AMD 64 3500+ med 2 Gb minne. Anledningen till att jag valde med så mycket minne är att dagens mjukissamplers har så attans stora samplingar, och det kan sega ner rejält om man måste ladda ljuden från hårddisken i stället för att köra hela ljudet i ett väl tilltaget internminne.

Köper du AMD 64, så behöver du inte lika dyra minnen som till P4, plus att processorn är tystare (svalare) och snabbare.

Ursprungligen av Dalleponken:

Jag har beställt en AMD 64 3500+ med 2 Gb minne.

Coolt. Precis vad jag har nu.

1
Bevaka tråden