Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD-spelare i datorn?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-02-26 18:35

Hej!

Hur spelar jag enklast upp en CD i datorn som den ska låta, dvs utan pauser mellan spåren? Om det finns som program så; gärna digitalt streamat (ja, eller snarare ett krav), freeware och kanske med nån spartansk CD-look. CDDB-stöd är inte nödvändigt. Winamp och Media Player Classic verkar inte klara biffen, men plugg kanske finns? Just nu spelar jag Jarre - Oxygene-albumet genom Soundforge's "Extract Audio" meny och det känns lite omständigt även om det funkar.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-16 15:51

Funderade på det igen. Ingen som vet? Med "Gapless audio ouput" som output-plugg i Winamp funkar det ju hyffsat men det borde ju finnas nått dedikerat program som inte delar upp själv ljudstreamingen mellan spåren tycker jag. Söker ett Win32-progg alltså.

quintessential klarar det har jag för mig ... annars .... googla. Det finns forum som i princip inte handlar om nåt annat än hur man spelar upp CD utan avbrott
:hmmm:

från winamps forum:

Citat:

Gapless playback with Audio CD?s

1. Prefs -> Plugins -> Input -> CD plugin -> config:
Checkmark ?enable digital audio extraction?
(requires winamp restart to take effect)
- Note: this is enabled by default in Winamp 5.x -

2. Prefs -> Plugins -> Output -> DirectSound -> config:
Buffering tab: Increase ?buffer ahead on track change? slider
(to eg. something between 300 and 1200ms)

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-16 20:35

Katzenjammer: Ha! Det funkade ju alldeles galant! Det var min buffer-ahead som var för låg. Tack som f*n Katten!

Edit: Nåja, det verkade visst fortfarande vara risk för lite hopp mellan spåren beroende på deras längd. En gammal CD-spelare har ännu sina fördelar (och då speciellt att musiken börjar spela direkt efter att skivan satts in, till skillnad från de flesta DVD-spelare och dylikt).

1
Bevaka tråden