Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trixa och tipsa.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-02-27 13:20

Har ni några trix som man kan utnyttja på div synthar? Buggar osv... Typ Tex copyfunktionen på 303an. Dela med er vettja.

Tja, Midi in/ut flanger? Fast det är väl gammalt som gatan kanske..

  • Medlem
  • 2005-02-27 13:37

Beskriv

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-27 14:18

En del äldre synthar är rätt sega i midit så om man kopplar midi in till midi ut så kommer den att trigga en ton till med lite fördröjning så man får nån unison/chours/flanger-effekt.

  • Medlem
  • 2005-02-27 14:22

Ok. Synd att jag ine har någon midisynth då

Det var jättepoppis bland DX-7orna på det glada 80-talet i alla fall.. Fast det låter rätt sunkigt jämfört med en bra flanger..

batterierna i min cz5000 höll på o dö o då dök det opp ljud med parametrar som låg utanför de normala värdena.

jag skulle göra sysexdump av ljuden i min dx11 på amiga/musicx-tiden o höll på med protokollet. det funkade halvbra o det dök opp konstiga ljud, genom att trixa med editbuffern kunde jag t.o.m. spara dessa men minns inte riktigt detaljerna.

nu har jag börjat med cv-grejer o då e allting trix. skaffa en rolig källa, kör genom en attenuator till det som skall fladdra o vrid attenuatorn tills det blir lagom

1
Bevaka tråden