Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dr. Svaj

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Dr. Rhythm (Boss DR-110) svajar. Alltså, den håller inte takten utan pendlar över flera BPM vilket är superirriterande när man t.ex. ska svänga till det med ett delay.

Är det någon som vet om de brukar bete sig så eller om jag borde få den servad? Det kanske inte ens går att serva den?

Är nog inte helt ovanligt fenomen, min Alesis SR16 (som är av betydligt nyare årgång) gör likadant... Även om den kanske håller sej inom nån BPM hit eller dit.

Min gjorde likadant, blev omöjlig att använda tillsist.

• Medlem
  • 2005-02-27 17:46

Modda den med sync in? Bå kanske den blir stabilare.

• Medlem
  • 2005-02-27 17:47

Eller sälja den till mej så (m)"oddar" jag den

18 dB: eller fråga dig vad du skulle ta för att modda den åt mig?

• Medlem
  • 2005-02-27 20:28

Haha. vet inte ens om jag klarar av det Ska kolla upp hur advance modden är. Skulle jag ta betalt för att modda den så skull det vara material + frakten tillbaks till dej.. Ev en slant till billiga smuggelcigg skulle jag kunna ta för arbetet

OK. Koolt. Checka om det verkar gå så betalar jag material+frakt samt valfritt antal smuggelcigg och märke. Men i så fall måste jag se legitimation på att du är gammal nog att fritt välja en plågsam död i KOL och/eller lungcancer.

• Medlem
  • 2005-02-28 18:00

Har kollat lite på vad det är för komponenter som behövs. Tror jag hittar allt på elfa och/eller kjell.com

Den jag tänker göra är denna -> http://www.geocities.com/ResearchTriangle/9730/110.html

Har inte hunnit gå igenom beskriningen ännu men tror inte den är allt för advance.

Kan tyvär inte heller lämna några garantier på att jag kommer klara av det. Misslyckas jag så så är du en "fungerande" dr-110 fattigare och jag en erfarenhet rikare. Sådant måste man tyvär ta med i kalkylen.

Men då innebär det att den bara går att synka med DIN24 in? Så antingen masterklockar jag rubbet (Cubase/FL/Ableton m.fl. datorbaserade saker) från min 707:a eller 909:a eller så måste jag skaffa en MIDI-till-DIN24-synkdosa?

Det hade varit koolare om man kunde få både trig in och DIN24, så man kan trigga från t.ex. en MIDI-synkad 707:a.

Men det kanske inte går?

• Medlem
  • 2005-03-01 17:09

Precis!!!

Vet inet riktigt. Har ett vagt minne av att jag läst nått om att man kan få trigg in.. eller va det separata ut?

1
Bevaka tråden