Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart lägger man vart om man har 3 diskar?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en andra sata disk på ingång. Det jag funderar på är vart jag ska lägga vad.
Det jag behöver veta är vart jag ska placera :

1. Operativet
2. Samplingarna till exs24 (Logic pros sampler)
3. Ljudbankerna till mjukissyntharna
4. Nerladdad smörja.

Spec:
G5
150 GB Sata
250 GB Sata
150 GB Firewire

Om man har exs24 samplingar på en annan disk än Operativet/logic pro kan man då även flytta över hela den befintliga samplingsbilblioteket som följer med exs24an till den disk man valt att ha samplingarna på eller ska man låta den va ifred?

Någon som har en fungerande setup att dela med sig eller användbara tips?

Jag skulle Partionera upp 150 GB Sata till en partition som du lägger Operativsystem på. Och alla möjliga andra program på den andra.

250 GB Sata för alla sapmlingar och soundbanks.

150 GB Firewire för nedtankad smörja som du så fint uttryckte det.

Så skulle jag göra, men det är ju jag det. Haha...

Vi tänker lika, förutom det att jag inte tänkt partitionera upp den. Men de kanske e bra de? Kan man tillexempel lägga Logic på den andra partitionen på disken där operativet ligger?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-28 13:38

Det borde väl stå i manualen till Logic?
I Windows kan du installera Cubase/Logic var du vill och det borde vara lika i OSX.

Jag håller med AB om partitioneringen. Skulle oxå partitionerat disken där operativet ligger. Har gjort så på min 120GB-disk på musikdatorn. Har operativet på en 10GB-partition, alla musikprojkt på de cirkus 100GB som är kvar. Sen har jag två 200GB S-ATA-diskar till samplingar och sånt.
Musikdatorn används inte till något annat än musik och den har ingen kontakt med Internet.

  • Avstängd
  • Malmö
  • 2005-02-28 14:24

Jag har lagt upp det med en disk till Windows, som är partitionerad, så att en liten del får ta hand om nerladdade uppdateringar, de få spel jag spelar och tillfälliga saker.
Nästa disk tar hand om alla audioinspelningar - och den "tredje" är två diskar i Raidkonfiguration för att få upp hastigheten - och de tar hand om alla ljudbibliotek till HALion...

Okej, blev influerad av denna tråd att sortera min samplingar i min soundbank, å fy satan va jobbigt det är. Massa ljud att lyssna igenom, men jag hittar en massa roiga ljud som jag inte ens visste att jag hade så vafan.

1
Bevaka tråden