Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ASIO Multimedia Driver problem!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har lite problem. Kör med Cubase SX och har ett E-MU 1212m ljudkort. Men varje gång jag använder Cubase så poppar det här meddelandet upp efter en stund:

ASIO Multimedia Driver

Device: E-DSP Wave [1040]
Errorcode: FE7-D-0013

Info
Sorry, communication with the Audio Card had been lost. Please select Reset Devices in the Options Menu or try restarting Cubase or Windows.

Vad skall man göra? Det är helt omöjligt att skapa musik och ljudet hänger sig tom. ibland då jag kör mediaspelaren Uppenbart är att något är fel. Har ni tips eller råd så hör av er!

Tack!

Har du de senaste drivrutinerna? Vid alla denna typ av problem brukar forsta atgard vara att ladda ned senaste mjukvaran fran tillverkarens hemsida.

Om du redan har det sa vet jag inte. Anvander Logic. :kaaaka!:

Hoj!
/Rob

Jag har de senaste drivrutinerna. Har även testat att avinstallera ljudkortet och istallera det på nytt men problemet kvarstår

Vilken version av SX?

Jag kan ha helt fel här, men jag tror du använder galen drivrutin. ASIO Multimedia är väl bara en wrapper runt MME-drivisen? Borde finnas en "native" ASIO.

  • Medlem
  • 2005-03-04 20:03

E-mu har väl en egen ASIO...det hade mitt E-mu 0404 kort iaf så välj det istället för ASIO multimedia driver så borde det funka bättre

SX v1.01

Hur ändrar man inställningar för ASIO? Enda gången jag stött på begreppet är just i samband med Cubase. Det konstiga är ju att t.o.m. Windows Media spelaren tappar kontakten med ljudkorten och fortsätter spela utan ljud ibland. Funderar på om det kanske börjar bli dags att installera om datorn med något annat än XP Home Edition.

1
Bevaka tråden