Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

sh1000

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2005-03-10 08:16

Hej!
Jag har fått tag på en sh1000 i bra skick som jag tänkte köpa. Är 1200 kr ett rimligt pris tycker ni?
mvh
snejl

  • Medlem
  • 2005-03-10 08:32

Låter helt ok tycker jag.

1200:- är ett bra pris.
Jag sålde en sh-1000 för ett par år sen för 2000:-
Men det är ingen vidare synth...
det jag gillade minst var att det inte var möjligt att styra den utifrån. annat än att spela på tangenterna
men jag saknar den lite ibland.
filtret är riktigt gött... resonansfiltret. jag har inte varit med om något som låter lika fint på någon annan synth jag provat. Då har jag förstås inte provat dom riktiga klassikerna som MiniMoog, Pro one och allt vad det finns.
Men jag tycker att det brukar skrika högt och illa när man drar upp det mycket, på alla VA, softsynthar och dom få andra analogsynthar jag provat.
på sh-1000 låter det behagligt hur man än ställer in det. även om man med lite god vilja kan få synthen att låta rätt så illa.
här är ett solo jag gjorde med den, jag kommer ihåg att jag var mycket nöjd med det
men det var länge sen.
http://spacelabfilm.ath.cx/slask/sh-1000_solo.mp3
en del effekter på förstås...
Lycka till med synthinköpet.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-03-10 11:12

tack för era svar!

Är det precis vad du vill ha och skicket är fint så är det inget att tveka på.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-10 13:49

Jag hade en tidigare som jag tyvärr inte fick plats med, men den är läcker och rekommenderas varmt. Särskilt för de pengarna.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-10 17:43

Skulle inte banga för en sådan. Den är ruskigt cool och har en del användbara ljud.

1
Bevaka tråden