Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken trummaskin har bästa padsen???

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är inne på att köpa en trummaskin som är patternbaserad, jag tänker samtidigt använda den till mina softsynthar(Ultrabeat,Battery).

Har inte möjlighet att testa alla som finns på marknaden, därför frågar jag er om råd!!!

Vilken trummaskin har bästa respons på padsen????

Alltså vilka pads har bästa känsla???

Vill ha anslagskänslighet som fungerar och jag vill inte banka skiten ur padsen för att de ska trigga ljuden, inte för hårda att spela på.

Funderar på Roland SP-606, Akai MPC 1000, AKAI MPC 2000XL, Akai MPD-16 har ni andra tips? ett måste är bra pads!

Snälla jag behöver verkligen era råd!!!

Korg DDD-!!!!!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-03-12 03:00

Jag har provat det mesta (dock inte Rolands nya MV) å saken e biff imo: MPC med de stora padsen (1000 har lite mindre sägs det...har inte provat den heller). DDD-maskinerna e ett stort skämt i mina ögon. MPC-erna har en knapp kallad "Full Level" som tar bort anslagskänsligheten. Mkt användbart ibland.

akai .. /du angav 3, och det spelar nog ingen större roll/ dem e beprövade och funkar - dessutom får du en rekordeligt bra seq om du väljer mpc*

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-12 11:28

MPC.

  • Medlem
  • 2005-03-12 18:03

AKAI MPC 2000XL punkt slut

Ja, inte är det Korg DDD-1 i alla fall.

Någon som testat Roland SP-606?

Någon som testat Akai MPD-16?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-12 22:29

Akai MPD-16 har ju MPC-känslan så det ska väl vara bra dåda!

När jag var en liten fjortis och bodde hemma hops föräldrarna så retade jag gallfeber på farsgubben när jag spelade min DDD-1 med hörlurar på framför tv'n på kvällarna.. Finns knappast några pads som klapprar lika mycket och ljudligt..

1
Bevaka tråden