Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alesis FX

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såg på http://www.musicstorekoeln.de/englisch/ att dom har ett 6-pack med Alesis effekterna för ?199 just nu.

Bitrman och dom typerna av boxarna. Är det nåt att satsa på? Och hur länge tar det innan leverans etc. om man beställer ifrån dom isånafall?

Musicstore Koeln skickar med bud, så det går snabbt (ett par dagar för mig) om det finns i lager.

Det finns redan en lång tråd om ModFX-burkarna, men kortversionen är att jag tycker klart boxarna är värda pengarna. Jag har själv Ampliton, Bitrman, Philtre och Smashup (är inte så intresserad av vocoder, och har redan bra phaser och flanger så jag skippade de burkarna).

Bitrman och Smashup är riktiga höjdareffekter, Philtre är användbar, men roligast tillsammans med andra effekter (den låter rätt väluppfostrat), och Ampliton är lite udda - tremolo och autopan har man sällan behov av när det gäller syntar, men den går att skrämma upp i audiohastighet och är mer flexibel än man tror. Phlngr och Faze har jag som sagt inte provat, men de verkar väl låta okej, och som med alla de här burkarna så är de inte fel för 350kr. Metavox verkar vara effekten med mest blandade åsikter om, men vill man ha en billig vocoder så är den vettig.

Har du 2000kr över för effekter så köp hela paketet (och investera i en patchbay medans du håller på - underlättar avsevärt), men man sparar inte mer än 6? styck jämfört med att köpa separat.

1
Bevaka tråden