Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sound Forge 8 släppt!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

[CENTER]

[/CENTER]

Vad är nytt för version 8?

Effects
New! VST plug-in effect support

Tools
New! Includes CD Architect 5.2 with CD Text support
New! Direct file export to CD Architect software
New! Application scripting
New! Script editor window
New! Batch converter functionality

Editing/Workflow
New! Audio scrubbing tool
New! JKL keyboard commands for scrub
New! Customizable keyboard mapping
New! Windows XP theme support
New! Save paths in rendered media

Recording/Playback
New! ASIO? driver support

Regions and Playlists
New! Updated Regions List and Playlist windows
New! Real-time editing of fields
New! List sorting

Encoding/Video Support
New! Flash (.swf) format import
New! Additional HD video options

Det bästa blev plötsligt ännu bättre. Det enda aber jag kan tycka fortfarande är att de inte har gjort en version till Mac. Enkelheten och snabbheten tycker i alla fall jag överträffar det mesta, Wavelab inkluderat.

Specialpris på uppgradering är $99.

http://mediasoftware.sonypictures.com/products/showproduct.asp?PID=961&SPID=317&keycode=6560

Också är man pank!

Får vänta till löning, men det känns som en given uppgradering.

Det enda jag saknar är lite bättre masteringspluggar. Visst kan man köpa till, men jag tycker på nåt vis att det ska ingå i en sån här produkt...

Wow vilken bra nyhet!
Och så slipper man äntligen dx-vst-wrappern!

eum .. det e ny licens för den eller? orkar inte kolla länk :/ http://dspcdn.sonypictures.com/current/ <-> hittar inget här ännu om det, iofs funkade 6 & 7b:an naiiis till det jag åkte med! - jag diggar det packet tillsammans med acidpro5 (vilket nog e ett måste och inget mer! fast jag inte kan åka på det lägre pga linux-muggen - annars klart det bästa 2 i vår lilla värld -- ja för i he**ete va bra de e!!!

kallback, jag tror att din nuvarande licens uppgraderas iom uppgraderingen... Måste dock också vänta till löning för att kunna utröna det. Men helt klart ska den införskaffas. Den är en av anledningarna till att jag inte släppt min pc helt och hållet.

nais när peng trillar in kommer graranterat licensen på acid5pro efterfrågas/införskaffas - så sant som klockan går - hejdlöst bra program de där, och tillsammans med SF e det hand i hanske, ojjojj!

((inväntar först och även en win-PC-maskin igen för det hela (linux var inte det roligaste man kan sitta på för audioRec/seq. - men lnx-maskinen kvarstår som [office]<->[nät]<->[kontakt]maskin, hejdlöst nais faktiskt för det...))

EDIT2, det står ju $99 för uppgrad - jag börjar nog få nersatt syn m.m! :hmmm:

"New! ASIO? driver support
New! VST plug-in effect support
New! Batch converter functionality"

Det är väl de nya grejorna som är balla. Helt otroligt att de inte lagt in dessa saker tidigare..

batch har ju funnits tidigare men frågan e vad det gäller nu .. flera format? öhh, ska nog läsa den där sidan först!!...

Batch Converter kostade mer pengar förut. Likaså CD Architect.

1
Bevaka tråden