Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med M-Audio Quattro

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-19 02:41

Ljudkort: M-Audio Quattro (USB), begagnat, köpt på Musikbörsen.
Dator: PC, laptop. (Helt ny.. Pentium 4...)
Problem: Uppspelning av ljud (audio out) fungerar någorlunda, men inte audio-in.

Köpte ett begagnat M-Audio Quattro USB-ljudkort på Musikbörsens REA i stan
här om dagen. Man kan nog säga att jag är totalt nybörjare inom musikskapande,
studio osv. Så jag vet inte riktigt hurpass 'svårt' problem det här egentligen är.

Jag pluggade in kortet till USBn på min laptop (PC), laddade hem de senaste drivrutinerna
från www.m-audio.com och installerade dem. Därefter tycktes Windows vilja installera
drivrutinerna åt mig en gång för alla.

Efter detta såg allt ut att vara frid och fröjd. "Enheten fungerar och är redo att användas..",
kollade egenskaper för hårdvaran, "Enheten fungerar korrekt" osv. Så bra då...

Inaktiverade mitt interna ljudkort och såg till att Quattron användes för inspelning
och uppspelning.

Spelar jag nu upp något ljud på datorn så strömmar ljudet ut ur Quattron,
men med VÄLDIGT låg volym. Har kopplat outputen på Quattron till ett mixerbord...
måste ha full volym på datorn, samt vrida upp "Gain", "Level" och "Main Mix" till
väldigt höga värden för att höra något ljud i mina hörlurar (som är kopplade till
mixern). Blir lite brusigt & susigt osv.

Kopplar jag något till input på ljudkortet så tycks inget ljud alls komma fram till
datorn. Väljer jag Egenskaper i datorns volymkontroller, så finn inga alternativ
för Inspelning, bara för uppspelning.

Har prövat att trycka på alla knappar, ändra alla inställningar jag kan komma på osv.
(switcha input- & output-level på ljudkortet, vrida och vända på mixerns alla reglage,