Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Arp 2600 priser

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad ligger en Arp 2600 i bra skick utan manualer på ungefär.
Är 17 lappar bra pris?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-21 16:30

Jag blev erbjuden att köpa en för 25 000:- utan manual så 17K är väl helt OK.

Tydligen var det nån snubbe på studio forum som köpte sin för 9000:- :eek: Men det är nog väldigt ovanligt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-21 16:33

Annars kan man väl köpa sig en M5:a för typ 30k? Det är väl i princip en 2600 fast + lite till?

http://www.macbethstudiosystems.com/

30 k är nog lite för mkt
Jag får kolla på den i veckan, den ligger i Heidelberg så frakt kommer också kosta lite men han går ner någon lapp säkert om jag prutar...

Är ni inte lite OT nu?

1: En 2600

2: "i princip en 2600 fast + lite till?"

:kaaaka!:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-21 21:06

Oj, vad man blir sugen på att provköra den där med "lite till" ~600 K ?

Tror att dina 600000 duger som handpenning till en ny M5:a, PF. En vecka senare får du åka tillbaka till handlaren med ytterligare 227000:- Problemet är bara att din fru kommer att hitta en massa fina tillbehör, så ni kommer hamna på fel sida miljonen. Men å andra sidan så kommer du och familjer åka säkert. Och j-vligt snabbt. Om man ställer in en Arp 2600 så kan den låta som en Saab 2-taktare. Det är ett skäl till att inte köpa en Arp 2600.

Drdreas... kan man ställa in en Arp 2600 till arabisk skala? Det vore ju hur tufft som helst att se ett turkiskt band rocka loss med en stor mustaschprydd snubb med fez på huvudet, som patchar loss på en Arp 2600.

Jag är tydligen inte den enda som letar efter en Arp 2600
Blir det nån över så skicka den häråt!

Drdreas... kan man ställa in en Arp 2600 till arabisk skala? Det vore ju hur tufft som helst att se ett turkiskt band rocka loss med en stor mustaschprydd snubb med fez på huvudet, som patchar loss på en Arp 2600. :D:D:D

Jag använder pitchen för att göra scalan i värsta fall men det skall tydligen gå på något sätt också att göra på traditionellt sätt
Vill mest ha 2600 för att den användes flitigt inom turkisk musik på 70-80 talet, ska pryda den med lösskägg och mustash på alla knappar och rattar haha !

Btw nya m5´orna har mist all sin råa styrka, sl 500 det är kungligt däremot

"sl 500"

Hur många oscillatorer har den?

*försöker ställa allt till rätta igen*

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-22 01:23

Äsch, bilar och syntar i en och samma tråd är ju inte oförenligt, båda ämnen är skitkul! Vi kan väl prova att hålla oss till bägge ämnen? Åkte med en kompis i hans gamla 535i igår, jösses vilka motorer. Jag kommer faen inte bli nöjd förrän jag har en BMW. Men helt ny är bara att tokglömma såvida det inte blir en bantad 3-kombi på lååång abis. Arp 2600 har jag aldrig provat IRL men i nya Studio-tidningen följer en av 2600-pluggarna med som demo, så man kan provköra i alla fall (något man borde med en M5 också egentligen). Har sett en (ARP) 2600 IRL och den var betydligt mindre läcker i det utförandet, såg nästan lite läbbig ut - lite som gammaldags sjukhusutrustning. Men det gör å andra sidan ibland en Minimoog också, har man inte sett dem på ett tag blir man alltid lika förvånad över hur stora dem är.

/ Alan R Pearlman, Bavaria

Den där M5 såg ju fet ut. Men en annan jag har fallit för rent visuellt är VOSTOK´en. Den ser så liten och kompakt ut och låter bra på de demos jag har hört. Verkar cool.
/V!

vostok e den enda analoga synt jag sålt, det e jag glad för

Peter:

Jaså, varför då om man får fråga?

http://www.peterripa.com/cgi-bin/index.cgi?action=upptack&type=equipment&ID=27
dålig kvalitet,oprecis,vissa riktiga "buggar", kändes som en leksak (på ett negativt sätt). när jag mailade han som byggt den sa han typ "ja det e analogt då blir det så" fast på engelska o med fler ord. filtret stängde aldrig helt tex,fick stämma den ca var 20 min, DCOn trackade inte 2 toner rätt i följd en enda gång, kom igen.

Trist, jag är rätt förtjust i matrispatchar (inte för att det finns så många syntar med det, men iallafall...). Fast jag har hört att V2 ska vara bättre.

Peter:

Afan, där ser man. Då får jag nog stryka den från min önskelista till tomten. Tack för infon.

False:

Jo jag såg också att det hade kommit en V2 där OSC´arna skulle vara bättre och stabilare.

1
Bevaka tråden