Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klick i Battery ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-21 23:04

Åhåj 99or, har ett litet pråblääm här.
Det är så att när jag laddat in ett mindre kit i Battery, och sedan spelar upp det hela så dyker det upp små klick med jämna mellanrum. Nån som vet hur man löser detta ?
Jag vill minnas att det var någon som skrev lösningen här på 99, men jag har sökt och sökt och sökt men inte hittat tråden
Försökt google och hela köret men icke, finns det någon här inne som kan svaret ?

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig lösa problet. Kan bara meddela att jag hade exakt samma problem oxå. Tänkte sen att det skulle lösa sig i och med att jag bytte till 2:an, men icke sa nicke... där fanns nya problem som lurade kring hörnet. Polyfonin rusade i taket eftersom skiten läckte. Nåväl... Kan bara råda dig att byta från Battery till nån annan sampleplayer.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-21 23:37

Meh :\ Va tråkigt, jag kanske har drömt då bara ? Är nästan bergis på att nån filur här hade en lösning.

  • Medlem
  • 2005-03-22 13:23

Jag hade samma problem men löste det genom att inte låta mer än ett ljud spela samtidigt på varje Battery-kanal. Jag får främst problemet när jag kör allting ut genom 1/2 i början innan man hunnit slänga ut ljuden på enskilda kanaler.

Hittade raderna nedan postat på NI's forum (du nämner iofs inte om du sitter i Cubase). Vet inte om det gäller för Battery 1 också, postat i en tråd angående Battery 2.

in cubase
- open the devices menu
- select "plug-in information"
- in the "old host behavior" column, click the R corresponding to battery 2

1
Bevaka tråden