Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med MKS-50 + PG-300

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå alla duktiga problemknäckare!
Jag ska till att köpa kombon MKS-50 och PG-300. Tänker att det kan vara ett användbart kit som inte tar för mycket plats i anspråk.
Problemet är att killen som ska sälja inte får grejorna att lira ihop. Manual har han ingen så det kan vara ett enkelt problem. Är det nån som har erfarenhet av denna duo och råkar veta vad det är för ett litet knep som ska till för att få fart på det.
Jag efterlyser alltså nåt tips att skicka vidare till min synth-dealer så att affären kan gå i lås. Vill ju att det ska funka ju!

Tack tack!
/Robin

Fick en sån för några veckor sedan.
Har för mig vi bara kopplade programmer ut till mks50 in...sen från seq ut till programmer in...
eller alltså från midipatchbay ut till programmer in.

Tack för tipset, men han ringde precis och hade fått det att funka. Strålande tider!
I morgon blir jag en (eller två är det ju) mojäng rikare.

Inte helt fel. Den är klart kul, och man måste ju bara ha programmer till.

Har du fått den än?

Jajjemensan! Jag trodde att pg-300:an skulle vara plastig, men den är ju gjuten i järn. Skönt med lite tyngd!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-24 19:15

En blygsam fråga: Vad får man ge för en mks-50+pg-300 idag?

Jag gav femtonhundra för paketet. Vet inte vad som är rimligt, billigt eller dyrt, men för mig var det värt.

Kanonpris, tror jag gav lika mycket för enbart MKS50 för inte speciellt länge sen...

Då blir jag glad. Skönt med lite tur ibland.

1
Bevaka tråden