Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IRC = Mac = SANT ?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som nu mac användare vill man ju ha då få pogrammen som funka bra på pc!

Finns det inte irc prog till mac ?
typ mirc ?

• Oregistrerad
  • 2001-10-10 21:04

Visst gör det de, själv tycker jag bäst om Ircle. Finns att hämta på www.versiontracker.com

Är det ingen som minns Homer? IRC-klient från tidigt 90-tal ...

• Oregistrerad
  • 2001-10-10 23:15

Jag håller på att utveckla en IRC klient, kolla in "Utvecklings" delen på forumet där finner du en screenshoot

• Medlem
  • International user
  • 2001-10-10 23:16

Om ni spanar in på utvecklar forumet så utvecklas just nu en Easy-IRC client i java (funkar på Windows 9X 2000 ME XP MacOS 9 MacOS X och alla andra plattformar därute som stödjer Java

Det verkar redigt lovande och blir nog klar ganska så snart skulle jag tro, jag provade på en beta för en vecka sedan och tillochmed den funkade bra

• Oregistrerad
  • 2001-10-11 08:39

Ja zaphod så rätt så min irc klient kan bli riktigt grymm, om man får ha lite positiva tankar. Hmm easyIRC stavar jag det iof.

Varför inte iRc..

• Oregistrerad
  • 2001-10-16 18:03

ush nej den bokstaveringen gillar inte jag.

Har börjat köra med nåt som heter AthenaIrc, sök på irc på www.versiontracker.com så hittar du lite allt möjligt...
tycker att det är ganska hyffsat, är väl ganska likt ircle antar jag...ett tips iaf

• Oregistrerad
  • 2001-10-20 19:01

http://home.bip.net/highsoftware/easyIRCJava/easyIRC-xp-19-10-01.png för er som inte sätt den nya screenshooten på utvecklar forums delen, alltså den bilden med easyIRC på windows xp.

1
Bevaka tråden