Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alesis Micron/ion

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-06 10:57

Vet att ett gäng 99´or har någon av dessa ståendes hemma.

Själv äger jag en micron sen några dagar tillbaka och älskar den.
Ville bara tipsa, ifall några missat om

http://groups.yahoo.com/group/alesis-ion/

En grupp för ion och micron användare.
Där finns en väldans massa käcka filer

- Programera en micron med Behringer BCR-2000 midikontroller.
- Editor till Ion o micron
- Massa presets (some like it, some dont)
- Styra Subtraktor i reason med Ion

m.m m.m. m.m.... Letat rätt mycket efter bra sidor och hittade inget, men på yahoo gruppen fanns allt.

Thats all for me
Litet tips bara!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-06 21:12

Den där editorn som finns där, kan man tweaka ljuden i realtid från sin dator på micron med den? Vilken/vilka plattformar är den för, Mac(OS?)/PC/, eller kanske i Java och funkar på allt? jag har hört att man bara kan editera ljuden och sedan måste man dumpa ut dem till synten för att provlyssna, vilket är lite avigt... Jag har aldrig orkat skriva in mig där för att ta reda på hur det ligger till.

/Fredrik

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-04-06 21:38

Tackars Patbos! Tyvärr fattade jag inte hur editorn funkade å Freeloader vill inte föra över ljud men det löser sig nog ngn dag.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-04-06 21:53

Fasiken vad smart att styra sin micron med en extra midikontroller...ska testa med min microkorg om det funkar...att jag inte tänkt på att det är möjligt tidigare... :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2005-04-06 22:06

Gällande editorn, dunno, inte testat.

till er andra, Vassego!

Och man måste ha ett yahoo konto för att komma åt allt "godis"?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-04-06 22:18

CarbonSteel: japp men det e ju inte meckigt. bara joina ju.

Angående kontroller så kollade jag på PDF:erna. Det e tydligen tre st olika presets på BCR:en (dvs. 32x3 st olika rattar). Snacka om avancerade funktioner (å då e ändå inte FX och modulationsmatrixen med). :eek:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-08 11:54

Kan också tipsa om en hemsida helt tillägnad micron, antar att yahoo gruppen har det mesta som finns där men, kanske man kan hitta något där i framtiden.

/Max

  • Oregistrerad
  • 2005-04-08 12:06

Maxwell... vilken sida? du glömde adressen

  • Medlem
  • 2005-04-08 12:21

Som ytterligare tips kan väl nämnas att förmodligen varje synth som tillverkats har en egen Yahoo-grupp, av lite skiftande kvalité..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-09 00:39
Ursprungligen av Patbos:

Maxwell... vilken sida? du glömde adressen

Sorry :kaaaka!: ibland är inte huvet inte riktigt med, adressen är: http://www.micronizer.ws/

1
Bevaka tråden