Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-11 22:24

Får jag kidnappa tråden lite?

Hur bra fungerar det med två olika ljudkort till en PC? Skulle gärna köpa ett bättre ljudkort för användning till musik, men vill gärna ha kvar mitt audigy då det här också är min speldator (man måste avreagera sig lite också ibland ).

  • Medlem
  • 2005-04-11 22:27

Arete: Nixpix, det fick du inte!

Jag har ett vanligt ljudkort i min dator (sitter på moderkortet), samt kopplar in MOTU 828 MKII när jag skall spela in (dvs slår på strömmen till det). Har inte haft några problem med det. Kör XP.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-11 22:41

Gott! då blir det att hårdbevaka vendolin nästa gång man har pengar att spendera (efter sommarna antagligen).

  • Medlem
  • 2005-04-12 00:17

Jag måste varna dock. Jag körde ett Audigy kort innan och köpte sen ett ESI Juli@ och det funkade inte alls att köra de två samtidigt, XP tok hängde sig.

Jag kan inte yttra mig om jgb's erfarenheter eftersom det är ett FW kort och det är ju inte helt omöjligt att det funkar utmärkt, däremot om du hade tänkt köra två olika PCI ljudkort så kanske det inte funkar alls.

Jag har kört 2 olika pci-ljudkort till xp förr.. fungerat.. Det är bara vissa modeller som inte gillar andra kort.. och vissa kombinationer som innebär riktigt kaos.

tillägg: ett tag hade jag t.om. 4 pci-ljudkort i en dator (2st creamware, ett digidesign och ett creative).. fungerade bra det med

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-12 01:02

gött mos, tack för infon

  • Avstängd
  • Malmö
  • 2005-04-12 02:52

Kan spä på de positiva erfarenheterna.
Jag körde under flera år med ett SoundBlaster Live tillsammans med mitt RME Hammerfall. Det fungerade klockrent t o m när de delade IRQ under Win98...
Numera kör jag med samma Hammerfall, tillsammans med moderkortets inbyggda ljudkort, så det är fortfarande inga bekymmer.

  • Medlem
  • 2005-04-12 10:00

Måste dock tillägga att eftersom ESI korten har stöd för Direct X (om än primitivt) så funkar det utmärkt för mig att spela t.ex. Doom 3 med själva ESI kortet.

Har inte lirat andra spel än D3 på ESI kortet dock så kan inte svara för hur andra spel funkar.

Kör DSP24 Value och MOTU828, funkar utmärkt.

Gravis Ultrasound och Soundblasterklon var däremot lite pyssel Tog en vecka att få igång...

1
Bevaka tråden