Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Demolåt av järnridå-synt.

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-12 13:16

Satt och lekte lite min Polivoks en kväll. Jag bestämde mig för att göra en låt med endast Polivoks? Det blev denna lilla demolåt. Den är ganska otight då den inte går att styra, man får spela allt live och jag är inte den bästa keybordisten.
Det som är roligt är att den faktiskt klarar att göra snälla såväl som råa ljud. Jag är inte så duktig på att göra råa, häftiga effekt ljud så det blir som vanligt syntpop ljud. För den som kan så går det fin fint att göra brutala filter svep m.m.. Tycker jag fått till några rysk/tjeckiska dockfilms ljud. :kaaaka!:
Trummorna är också Polyvox samplat och spelas av Battery.

Polivoks demo 192kbps.mp3

MVH
Demokid

  • Medlem
  • 2005-04-12 13:23

Det låter fannimej underbart!

Trevlig titel: polivoks_demo_20050414_192kbps
Man kan tro att Du gjorde den om 2 dagar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-12 14:30
Ursprungligen av Kloon:

Det låter fannimej underbart!

Trevlig titel: polivoks_demo_20050414_192kbps
Man kan tro att Du gjorde den om 2 dagar.

Ojdå... jag blev klar med låten klockan 3 imorse så jag var lite trött när jag döpte filen. :kaaaka!:

  • Medlem
  • 2005-04-12 13:24

Den låter riktigt underbart ju.

Får man fråga vad du gav för polivoksen och var, dvs finns de några i sverige? Är också sugen på en sådan. Och den låter ju fräck, speciellt "pukorna"

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-04-12 15:37

Oj, den lät ju mjukt å varmt. Bra demo, kanske skicka till han som säljer (kanske kan få rabatt på en annan rysk manick). Basen e riktigt fin.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-12 17:10
Ursprungligen av axeman:

Får man fråga vad du gav för polivoksen och var, dvs finns de några i sverige? Är också sugen på en sådan. Och den låter ju fräck, speciellt "pukorna"

Jag köpte den av den Estlänska killen på Vendolin. Han var mycket trevlig och t.o.m. modifierade audio utgången från DIN-plug till vanlig tele. Han sålde en Polivoks för någon månad sedan men den saknade två rattar. Jag och mitt förra band köpte en Polivoks 2001 direkt från en kille i Rysland... det var en riktig rysare men tillslut fick vi synten för 7500 inkl frakt. Ta en titt på Ebay... en kille som heter Ilijas brukar sälja en del ryssar. Han är mycket trevlig och med dagens dollar pris är det ganska billigt.

Ursprungligen av Mårre:

Oj, den lät ju mjukt å varmt. Bra demo, kanske skicka till han som säljer (kanske kan få rabatt på en annan rysk manick). Basen e riktigt fin.

Ja jag blev förvånad hur mjuk den kunde låta. Alla samplingar på nätet är rätt råa lixom. Jag har redan skickat demon till honom. Vi fick väldigt bra kontakt när han var här och lämnade synten.
Han har en annan liten godbit som jag ska få köpa. Kan inte vänta!!

MVH
Demokid

Jag måste säga att den låter mysigt! Väldigt varmt, om än inte så där jättefett. Skulle vara roligt att ha en sådan synth att leka med.

En RITM-2 kanske? Då skulle iaf jag bli avis

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-12 17:22

Nja han har en RMIF TI - 5 som jag vill ha. 8 röster, digitalt kontrollerade VCO:er, 8 diskreta VCF, möjlighet att "rita" egna vågformer. Jag tycker det låter mysigt... jag gillar polysynthar.

MVH
Demokid

Störtkoolt. Nu vill jag också ha en öststatssynt. Hur gammal är den?

  • Medlem
  • 2005-04-12 19:46

Det låter mysigt, men grymt falskt

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-12 20:24
Ursprungligen av Kada:

Det låter mysigt, men grymt falskt

Skönt att det var mer än jag som reagerade på det. Jag vågade inte säga något. :rolleyes:

Falskspel har ofta väldigt lite med själva instrumentet att göra, det mesta går ju att stämma..

  • Medlem
  • 2005-04-12 20:30
Ursprungligen av Dalleponken:

Falskspel har ofta väldigt lite med själva instrumentet att göra, det mesta går ju att stämma..

Sade advokaten...

  • Medlem
  • 2005-04-12 20:30

Joo. Det låter lite småfalskt. Men det känndes dumt att påpeka det.. meneftersom fler har nämt det nu så.

Haha.. Kejsarens nya kläder!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-13 00:32

mysigt som fan. du måste ju lägga upp lite bilder på synten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-13 09:31

Ja det blev lite falskt men det beror på att jag missade att stämma synten när jag spelade in. Jag gjorde ett ljud, stämde synten och försökte hitta på en melodi. När jag väl kom på en melodi och ställt in allt för inspelning hade synten stämt om sig lite.

Annars tycker jag den håller stämningen ganska bra om man låter den stå på ett tag.

Bild (ska ta bättre)
http://hem.bredband.net/maggla2/Pictures/Sizers/My_Polivoks.jpg

MVH
Demokid

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-13 10:02
Ursprungligen av Demokid:

Med tanke på hur fina bilder du tog innan så borde det bli bra mycket bättre än sådär med din nya D70.

Det ser nog lite fluffigare ut om du manglar lakanet också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-13 10:11

Grejen med bilden är att den ser kall ut... p.g.a blixten. Nu har jag lärt mig hur man använder blixt och lång slutartid vilket gör att man får med mer av ljuset i rummet vilket gör bilden varmare.

Mangla!! Nä det vågar jag inte... Det är ju jordens klämrisk!!

MVH
Demokid

Jo falskt minsann. Men många snygga ljud. Bra trummljud också.

...går inte att stämma fel. ni har för snara ramar folk, skärpning...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-13 12:59

haha, snygga grejen! det är så jävla roligt att läsa kyrilliska. allt blir så mycket roligare.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-04-13 15:46

Håller med kallback. Lite sura toner har väl ingen dött av?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-14 15:07

Skön låt Demo, otroligt skön basgång!! Polyvox låter riktigt riktigt bra. Basen är ju riktig bra och brass ljudet låter mjukt. Vissa blippen låter som det skulle vara MS20.

Jag har läst att Polyvox inte var den fetaste men den mest stabila bland dom ryska. monosyntarna.

\\Gnutten

Finblipp!

Polivoksen låter ju grymt!

Jag tycker inte att det låter så farligt ostämt!

(Säger killer som håller på att trimma sina sex Doepfer oscillatorer!)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-14 17:37

Ja, jag skulle nog inte klaga om jag fick en

1
Bevaka tråden