Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rädd för min nya 896HD!!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sålt min mixer och köpt lite andra grejjer bl.a ett nytt Motu 896HD.
Har problem.

På framsidan sitter en spak "main out + phones" och "phones only" men hur jag än väljer dundrar det ut volym till monitorerna och inte lurarna. Det enda jag hör i lurarna är mina insignaler från tex analogingångarna. Låter som ett inställningsfel i cue-mix men hittar inte phones reglar nånstans.

Finns många med motu där ute, nån som kan svara mig? Måste ju kunna änvända endast lurar

  • Medlem
  • 2005-04-13 19:56

Det är inte så att du måste trycka in volymratten för att välja om det skall påverka bara "phones" eller "main out + phones"?

Nej den ändrar från analog out, adat in, adat out. (Jag har Event 20/20 bas monitorer sänkte level in till minimum hjälpte lite men fortvarande högt som satan)

  • Medlem
  • 2005-04-13 20:15

Hur har du ställt in med Cuemix-programmet?
http://www.motu.com/products/motuaudio/896/cuemixdsp.html/en

Där borde du kunna ändra det.

Jo kollar det nu, men hur jag än ställer reglarna så "läcker" ljudet ut till monitorerna?? Finns en egen Phones 1-2, fast den gör ingen skillnad

Ingen som har en aning därute???

  • Oregistrerad
  • 2005-04-18 12:17

Har precis samma sak med mitt MOTU 896hd... trodde först att man kunde använda spaken till att muta av högtalarna och bara köra med lurar.. vilket hade varit praktiskt.... men får precis som du skithög volym i högta´larna istället... vill också kunna styra det där från cuemixern.. men hittar det inte... snyft..

Vi är inte ensamma om detta, står på deras supportsida.

Main Out and Phones vs. Phones Only switch on 896 and 896HD


"In main out and phones mode (switch up), the volume knob of the 896 controls the level of both headphones and main outs simultaneously. In phones only mode (switch down), the volume knob controls only the level of the headphones, with the main outs sounding at unity gain (full volume). This is ideal for applications such as running the main outs to a mixer or power amp where you would adjust the volume control. Because powered monitors don't have easy to access volume control this mode is NOT recommend for use with powered monitors. NOTE: You should be very careful about switching to phones only mode because your main out volume may be attenuated by the main out knob in main out and phones mode, and then get VERY loud when it goes to unity gain in phones only mode."

Mer info:
http://www.motu.com/search?SearchableText=896hd&Title=&Description=&created%3Adate=1970%2F02%2F01+00%3A00%3A00+GMT&created_usage=range%3Amin&submit=Search

Har insett att man får köpa en samson c-control eller Mackie Knob för att snabbt kunna stänga av minitorerna, sedan är det ett bra sätt att ha koll på hur mycket volym som faktiskt kommer till minitor med ANALOG regel, litar inte på digitalt om det ska vara mellan att blåsa ut rutorna och bli döv eller köpa en kontroll för nån tusing uppåt.

Annan viktig fråga. Har du fått ljud från output 3-4, 5-6, 7-8 i Logic till main out nånsin? Går det?

istället för c-control eller knob:
http://www.holmerup.biz/produktsidor/smproaudio/m-patch.html

rekommenderas!

"sedan är det ett bra sätt att ha koll på hur mycket volym som faktiskt kommer till minitor med ANALOG regel"

Jag har aldrig haft nå problem med ratten som styr utgångarna på 828:an.. den litar jag stenhårt på.

"Har du fått ljud från output 3-4, 5-6, 7-8 i Logic till main out nånsin? Går det?"

Jag brukar skicka ut signaler till effektboxar på det sättet från digital performer.. så det ska gå. .. men jag kör ju 828mk2 som sagt

Ok nu har jag faktiskt fått main out att bli lite snällare, problemet låg i att mina monitorer var gainade Ställde dem på noll igen.

Det jag egentligen skulle behöva är att kunna koppla bort monitorerna smidigt och två par hörlursförsstärkare, ska kolla den (b)asshole rekommenderade

Synd att m-patch inte har hörlursutgångar den verkade vara bra..

1
Bevaka tråden