Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa en rysk synt från Estland?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-14 09:51

Killen som sålde sin Polyvoks till mig ska nu sälja två ryska syntar till en Elektronika 25 och en Vermona Synthesizer. Om ni är intresserade, skicka privat så ger jag er hans email address.

Mer info om syntarna hittar ni här:
http://www.ruskeys.net/

MVH
Demokid

  • Oregistrerad
  • 2005-04-14 10:12

vad fick du betala för polivoksen?

Jag gick in på sidan och tittade. En sak förbryllar mig; vilka spelade på de där syntharna egentligen? Rysk synthmusik har jag definitift aldrig hört talas om. Och hade en enda av syntharna MIDI?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-14 13:52

Duran Duran använde en Vermona Synthesizer tidigt 80 tal.

\\Gnutten

  • Oregistrerad
  • 2005-04-14 13:56

midi tror jag inte de hade, inte ens de senare tror jag .. skulle inte förvåna mig om de hade en egen standard dock, hehe ... personligen tycker jag att alisa syntarna verkar intressanta, förrutom polivoksen ..

  • Medlem
  • 2005-04-14 14:52

Undrar hur begpriset är i rysk butik på dessa grejor?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-14 14:59

Visst hade några av dom MIDI. Denna har i alla fall MIDI portar.
http://www.ruskeys.net/eng/base/rmifti5.php

Troligen är dom väldigt billiga att köpa i ryska gulatidning jämfört vad vi får betala... men det är ett litet problem för oss. Vi kan inte ryska (inte jag i alla fall), vi har inte tillgång till deras annons tidningar. Jag tror det bara är att gilla läget. Fördelen med att köpa i sverige är att man inte lika lätt blir blåst. Det kan ju vara värt att betala lite extra för den säkerheten.

\\Gnutten

Jag vill veta hur populära de där syntarna är i ex-sovietländer och således vad de kan kosta i t ex estland?

1
Bevaka tråden